تروریست‌ها هرگز به مشهد نرسیدند

استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد همیشه جزو اهداف مستقیم تروریستم بوده است. در خراسان رضوی همواره تهدیدات مختلف توسط گروههای تروریستی وجود داشته که با هوشیاری، بیداری و برخورد به موقع نیروی انتظامی این توطئه ها خنثی شده است.

علیرضا رشیدیان روز دوشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی خراسان رضوی در مشهد افزود: اصلاح ساختار نیروی انتظامی در خراسان رضوی و به خصوص مشهد نیازمند توجه جدی نهادهای بالادستی و فرماندهی ناجا است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود 340 هزار تبعه خارجی مقیم خراسان رضوی و سفر سالانه 27 میلیون زائر و گردشگر به مشهد ایجاد امنیت و نظارت بر اماکن در این منطقه ضروری است.
استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین حاشیه شهر مشهد و وجود بیش از یک میلیون حاشیه نشین در 66 پهنه این کلانشهر نقاط حساس برای برقراری امنیت بوده لذا توجه جدی به نیروی انتظامی با توجه به گستره فعالیت این نیرو ضروری است.

 

خراسان ‌رضوی حساس‌ترین نقطه کشور
وی افزود: مشهد همیشه جزو اهداف مستقیم تروریستم بوده است. در خراسان رضوی همواره تهدیدات مختلف توسط گروههای تروریستی وجود داشته که با هوشیاری، بیداری و برخورد به موقع نیروی انتظامی این توطئه ها خنثی شده است. این استان از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و کلانشهر مشهد سالانه پذیرای 2.5 میلیون زائر و گردشگر خارجی است بنابراین حفظ امنیت در خراسان حساس‌تر از سایر نقاط کشور و نیازمند توجه بیش از پیش ناجا است.
رشیدیان ادامه داد: همچنین در سال‌های اخیر به دلیل وجود مشکلات اقتصادی در برخی موسسات مالی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تجمعات مختلفی صورت می‌گرفت که با تدبیر مناسب فرمانده انتظامی خراسان رضوی این تجمعات بدون کوچک‌ترین مساله مدیریت شده‌اند.

 

پشت سر گذاشتن کم سابقه‌ترین تجمع‌های سیاسی در مشهد
وی گفت: مناسبت‌ها و تجمع‌های قانونی نیز در سال‌های گذشته در مشهد و حرم مطهر رضوی به نحو مناسب و بدون تنش مدیریت شد بطوری که حتی در کشورهای توسعه یافته نیز برگزاری تجمعات سالم نظیر تجمع‌ها سیاسی که در جریان انتخابات داشتیم کم سابقه است.
استاندار خراسان رضوی افزود: همراهی و همکاری نیروی انتظامی خراسان رضوی با دستگاههای مختلف نظیر قوه قضاییه همیشه در گسترش عدالت موثر بوده است. این فرماندهی همراهی خوبی با همه دستگاههای اجرایی داشته است. در حوزه مسائل مرزی، قاچاق و مواد مخدر خراسان رضوی از استان‌های پردغدغه بوده و می باشد و نیروی انتظامی با افزایش کشفیات و برخورد با قاچاقچیان اقدامات خوبی در این حوزه‌ها انجام داده که باید ادامه یابد.

 

باید قدران امنیت پایدار در کشور باشیم
رشیدیان گفت: باید قدردان امنیت پایدار در کشور باشیم. این امنیت پایدار به دلیل وجود سبزقامتان همیشه آماده دفاع از امنیت نظام و مردم و با تمسک به فرهنگ ایثار و شهادت و ادامه راه امام حسین(ع) تامین شده است. در صورت نبود امنیت تمام کارهای توسعه‌ای کشور مختل می‌ماند. نگاه رهبرمعظم انقلاب اسلامی به نیروی انتظامی همیشه ویژه بوده و همواره در موضوع ایجاد امنیت پایدار در عین مردمی بودن نیروی انتظامی تاکید داشته‌اند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نیروی انتظامی در طول سال‌ها به خوبی این منویات را عملی ساخته و به مقابله موثر و مبارزه مستمر با عوامل مخل امنیت همواره اهتمام داشته است.
فرمانده سابق انتظامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ظرف شش سال فعالیت در این استان سعی شد شرمنده امام رضا(ع) نباشم. با عنایت امام هشتم(ع) موفقیت‌های خوبی در ارتقا امنیت داشتیم. پلیس رضوی باید همه تلاش خود را برای خدمت به کار بندد.

 

نگاه نیروی انتظامی اجتماعی محور است
سردار بهمن امیری مقدم افزود: نگاه حاکم بر فضای انتظامی در این مدت نگاه اجتماعی بود و مردم، علما و بزرگان، شورای تامین و مسئولان همراهی خوبی با نیروی انتظامی در خراسان رضوی داشتند.
در این مراسم سردارکریمی به عنوان فرمانده انتظامی جدید خراسان رضوی معرفی و از خدمات سردار بهمن امیری مقدم تقدیر شد. سردار کریمی پیش از این جانشین فرمانده انتظامی تهران بود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: این نیرو با اشراف کامل نسبت به جریان‌های ضدامنیتی و تحرکات جریان های تروریستی تاکنون اقدامات موثری در این زمینه در سطح کشور انجام داده است.

 

وضیت مطلوب برخورد با آسیب‌های اجتماعی در استان

سردار حسین اشتری در ادامه این مراسم افزود: سرعت عمل و اقتدار در مبارزه با ناامنی از اولویت‌های است و نیروی انتظامی در عین برخورد قاطع با عاملان ایجاد اخلال در نظم و امنیت باید نرمش و عدالت در برخورد با مردم داشته باشد.
وی بیان‌کرد: برخورد با آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف، فضای مجازی و مبارزه با قاچاق نیز از مواردی است که به خوبی توسط نیروی انتظامی در حال انجام و تقویت است .
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: خراسان رضوی به دلیل وجود حرم مطهر رضوی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید تمام توان را برای تامین امنیت زائران و مجاوران این خطه بکار گرفت.
وی افزود: به دلیل وجود همدلی و هماهنگی بین استانداری خراسان رضوی، نیروی انتظامی، بسیج، دستگاه قضایی و سپاه در این استان بطور کامل اشراف بر جریانات و تحرکات معاند وجود دارد. اعتماد مردم به نیروی انتظامی بالاترین سرمایه است و هم‌دلی، همزبانی و همف‌کری بین نیروی انتظامی، ملت و مسئولان باید روز به روز ارتقاء یابد.

 

اقدامات بی‌نظیری در ارتقای امنیت انجام شده
وی گفت: مبارزه با قاچاق، مواد مخدر، اقدامات لازم در حوزه حاشیه نشینی و تامین امنیت نیز جزو اولویت‌های نیروی انتظامی است که در مشهد و خراسان‌رضوی اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته و باید ادامه یابد.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: موضوع امنیت برای تمام جوامع بشری امری مهم و اولویت‌دار است و نعمت بزرگ امنیت در ایران بر هیچکس پوشیده نیست. به برکت خون شهدا، تدابیر مقام معظم رهبری و هوشیاری دستگاه‌های نظامی ایران کشوری امن، باثبات و دارای آرامش است.

 

برنامه‌های پیشرفت خدمات انتظامی در دستور کار
فرمانده جدید انتظامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: برقراری امنیت، برخورد با ناامنی و کاهش آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت‌های استان از اولویت‌های پلیس در این استان است.
سردار قادر کریمی افزود: با پشتوانه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف می‌توان در جهت پایداری امنیت و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشت و برنامه هایی نیز برای پیشرفت خدمات انتظامی در دست داریم. لازم به ذکر است که سردار بهمن امیری مقدم نیز به عنوان مشاور فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران  و جانشین معاونت عملیات این نیرو منصوب شد.

 

 

گزارشی از نیلوفر اقبال

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *