انتظار از خراسان رضوی بیشتر از این‌هاست

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: انتظار ما از استان خراسان رضوی فعالیت همه جانبه  با استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها در حوزه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است.

جوهری، در مجمع  انتخابی رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: خراسان رضوی باید بیش از پیش در ورزش باستانی افتخارآفرینی داشته‌باشد، انتظار ما از این استان بیش از ظرفیت و شرایط فعلی است.

وی افزود: امیر فیروزیان تلاش‌های بسیاری در دوره سرپرستی برای هیات انجام دادند و امیدوارم در دوره ریاست با ثباتی که شکل می‌گیرد برای گسترش این رشته در استان و حضور موثر در عرصه کشوری تلاش کند.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تصریح کرد: هدف ما باید در اولین مرحله بیرون آوردن این ورزش از گود زورخانه باشد و همانگونه که ریشه این ورزش در فرهنگ و اخلاق ما بوده امروز باید تلاش کنیم که دوباره ارزش‌های فرهنگی و اخلاقی ما در جامعه گسترش یابد.

جوهری عنوان کرد: انتظار ما از استان خراسان رضوی فعالیت همه‌جانبه  با استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها و همچنین کمک گرفتن از سایر ارگان‌ها مانند آستان قدس رضوی  برای رشد و گسترش این رشته است.

وی گفت: درست است که این رشته سکو و مسابقات قهرمانی هم دارد اما نکته ارزشمند در ورزش باستانی فضای معنوی و انتقال ارزش و فرهنگ ها است فضای زورخانه محور معنویت ما ایرانیان می‌باشد.

رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای خاطرنشان کرد: فدراسیون برنامه ویژه‌ای برای استانداردسازی ادوات و امکانات مورد نیاز این رشته و همچنین راه‌اندازی بانک اطلاعات جامع ورزشکاران دارد و به زودی اجرایی خواهد شد.

جوهری اضافه کرد: اگر استان‌های ما فعال تر شوند  و ما بتوانیم  در مرحله اول جامعه را بیش از شرایط فعلی درگیر این رشته کنیم می‌توانیم برای معرفی این رشته به دنیا تلاش کنیم. ورزشکارانی که هم ‌اکنون به طور مثال در رشته تکواندو مقام می‌آورند به غیر از افتخارآفرینی برای کشور خود فرهنگ کشور کره جنوبی را گسترش می‌دهند لذا ما به صورت جدی جهانی شدن این رشته را پیگیری می‌کنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *