افزایش قیمت گوشت مرغ مربوط به بخش تولید است

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: افزایش 20 هزار ریالی قیمت هر کیلو گوشت مرغ در این استان در بخش تولید صورت گرفته و مربوط به واحد های صنفی نیست.

علی باخرد افزود: برخی صاحبان صنوف به خاطر اینکه بازار را از دست ندهند حتی از سود سه تا 12 درصدی قانونی خود هم در فروش محصولات تولیدی، صرف نظر می کنند.

وی اظهار کرد: افزایش قیمت گوشت قرمز نیز باعث شده مردم به مصرف گوشت مرغ روی آورند که این امر نیز در افزایش قیمت آن موثر بوده است.

وی گفت: تولیدکنندگان مدعی هستند کاهش جوجه ریزی در تیر ماه باعث افزایش قیمت مرغ شده است، در حالی که جوجه ریزی مرغی که اکنون در بازار به فروش می رسد، مربوط به 2 ماه قبل یعنی در ماه های اردیبهشت و خرداد بوده و نباید افزایش قیمت داشته باشد.

باخرد افزود: جوجه ریزی در ماه های اردیبهشت و خرداد نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش نداشته و این کاهش در تیر ماه به میزان 10 تا 15 درصد بوده است.

وی اظهار کرد: از سوی دیگر تاثیر افزایش قیمت جوجه یک روزه در گوشت مرغ بیشتر از سه هزار ریال در هر کیو گرم نیست، بنابر این نمی توانیم تمام علت افزایش قیمت گوشت مرغ را افزایش قیمت جوجه یک روزه بدانیم.

وی گفت: قیمت گوشت مرغ از 2 ماه قبل تاکنون 30 درصد افزایش یافته است.

باخرد افزود: در مجموع می توان دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت مرغ را وجود اختلالاتی در بخش تولید آن دانست.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *