اختصاص زمین سه هکتاری برای ساخت گلخانه

در راستای بهبود وضعیت تولید و اشتغال و با همکاری معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی و مطابق ضوابط و آئین‌نامه‌های موجود، قطعه زمینی به مساحت سه هکتار در اختیار سازمان اقتصادی رضوی قرار گرفت.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: در راستای توجه به شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال) و موارد مندرج در منشور هفت گانه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی و تأکیدات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، مبنی بر توجه به بهبود شرایط تولید و اشتغال، اختصاص برخی از اراضی متعلق به این نهاد مقدس، جهت تحقق این هدف در دستورکار معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی قرار گرفت.

یک زمین سه هکتاری با چاه عمیق
رحمتی زاده ادامه داد: در اجرای سیاست‌های کلی بخش اقتصادی آستان قدس رضوی و به منظور حمایت از مقوله تولید و اشتغال و توجه به اشتغال پایدار برای دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی، حسب ابلاغیه صادره از سوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و در اجرای مصوبات کمیسیون امداد آستان قدس رضوی، قطعه زمینی در شهر مشهد به مساحت سه هکتار جهت احداث گلخانه، اختصاص یافت.
وی تصریح کرد: بدین منظور و بعد از وصول ابلاغیه صادره از سوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و شرایط مذکور در این ابلاغیه، قطعه زمین به مساحت حدود سه هکتار به همراه یک چاه عمیق (واقع در انتهای بلوار فرامرز عباسی مشهد، تقاطع بلوار جانباز) با رعایت شرایط و آئین‌نامه‌های موجود در اختیار سازمان اقتصادی رضوی قرار گرفت.
معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی اضافه کرد: هدف از انجام این کار اجرای طرحی در زمینه احداث گلخانه مناسب برای تولید و عرضه محصولات گلخانه‌ای و فروش آن با مشارکت و بکارگیری دانش آموختگان رشته کشاورزی می‌باشد.

اشتغال آفرینی برای 50 نفر
رحمتی زاده اشاره کرد: بدین منظور طرحی از سوی سازمان اقتصادی رضوی تهیه و تدوین و بعد از تصویب هیئت مدیره این سازمان، مورد تأیید قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی قرار گرفت و به دنبال ابلاغیه صادره از سوی ایشان، معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی موظف به واگذاری قطعه زمین متعلق به این نهاد مقدس به مساحت سه هکتار در اراضی بلوار فرامرز عباسی مشهد به سازمان اقتصادی رضوی گردید تا در جهت اجرای طرح مزبور، مورد استفاده قرار گیرد.
وی ابراز داشت: مطابق ابلاغیه صادره، معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی وظیفه نظارت بر حسن انجام و اجرای این ابلاغیه را بر عهده داشته و پیش‌بینی می‌شود در اثر اجرای این ابلاغیه، برای حدود 50 نفر از دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی مطابق ضوابط و شرایط تعیین شده، اشتغال مناسب مستقیم فراهم شود.
رحمتی زاده متذکر شد: مطابق شرایط و موارد اعلام شده در این ابلاغیه، چگونگی بکارگیری دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی و پیش‌بینی نحوه انجام و عملیاتی کردن طرح مزبور، برعهده سازمان اقتصادی رضوی می‌باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *