تیم‌های لیگ برتری سرمایه استان هستند

عضو شورای شهر پنجم مشهد معتقد است نباید به مقوله ورزش به شکل جنسیتی نگاه کرد و باید با استفاده از ورزش، نشاط را در مشهد افزایش داد.

«احسان اصولی»، در خصوص نگاه شورای شهر پنجم مشهد مقدس به مبحث ورزش اظهار کرد: برای رسیدن به جامعه سالم و بانشاط باید به شکلی جدی به ورزش توجه شود. آیتم‌هایی از قبیل تحرک و سلامت در دل ورزش مستتر هستند و حتی پیامبر اکرم (ص) به مردم توصیه کرده که به فرزندان خود، شنا، سوارکاری و تیراندازی بیاموزند. ایشان بر روی جنسیت تاکیدی نداشته و نگفته‌اند که به دختر یا پسر آن رشته‌ها را بیاموزید.

 

نباید به ورزش نگاه زنانه و مردانه داشته‌ باشیم

وی در رابطه با صحبت‌هایی که در خصوص دوچرخه‌‎سواری بانوان مطرح شده نیز افزود: نباید به ورزش نگاه زنانه و مردانه داشته‌باشیم. مگر ممکن است که به نیمی از جامعه بی‌تفاوت باشیم. باید در این پروسه سنجیده عمل کرد تا همسران، مادران و دختران ما در مشهد به ورزش بپردازند.

اصولی خاطرنشان کرد: شورای پنجم بر اساس پتانسیل و ظرفیت موجود در خصوص ورزش مشهد ورود خواهدکرد. در هر دو بعد قهرمانی و همگانی تلاش می‌کنیم تا فضا را به سمت و سویی مثبت و سازنده ببریم. در خصوص ورزش قهرمانی و تیم‌هایی که در سطح کشور در حال فعالیت هستند، باید کار کارشناسی صورت گیرد.

عضو شورای شهر آتی مشهد در رابطه با تیمداری شهرداری مشهد در رشته‌های ورزشی گفت: باید ببینیم که قانون در این‌باره چه می‌گوید و خروجی مطالعات کارشناسی در این حوزه چه خواهدبود؟ برایم سوال بوده که چطور در مشهد شهرداری نمی‌تواند تیمداری کند اما در شهرهایی مثل تبریز، ارومیه و … شاهد تیمداری در رشته‌های مختلف ورزشی با هزینه زیاد هستیم.

وی افزود: اگر هم در این رابطه به نتیجه رسیدیم که تیمداری توسط شورا و شهرداری مشهد صورت نگیرد می‌توان از اقداماتی مثل حبه که اتفاقا در روزهای آخر شورای چهارم به نظر می‌رسد کاربرد بسیار زیادی هم پیدا کرده استفاده کرد تا از تیم‌های ورزشی حرفه‌ای شهر مشهد حمایت شود.

 

هزینه‌های ناشی از ناهنجاری‌ها بسیار بالاست

اصولی با اشاره به اینکه پرداختن به ورزش سرمایه‌گذاری است و نه هزینه، خاطرنشان کرد: سرانه درمان و هزینه‌های ناشی از ناهنجاری‌ها بسیار بالاست. اگر هزینه ساخت یک کمپ ترک اعتیاد را در ورزش هزینه کنیم، بدون شک از بسیاری از مسائل منفی کاسته می‌شود. مشکلات قلبی‌عروقی که این روزها بسیار زیاد شده را باید با کمک ورزش کاهش دهیم.

اصولی با بیان اینکه باید در دوره جدید شورا از موازی‌کاری در بحث زیرساخت‌های ورزشی جلوگیری شود، افزود: هماهنگی در آیتم‌های مختلف میان ارگان‌ها موضوعی است که بایستی در تمامی مباحث رعایت شود. قطعا در زمینه ساخت فضاهای ورزشی نیز به دنبال هم‌افزایی و هماهنگی لازمه با سایر دستگاه‌ها خواهیم‌بود تا در نهایت به بهترین خروجی ممکن دست یابیم.

عضو شورای شهر پنجم مشهد تصریح کرد: تیم‌های لیگ برتری سرمایه استان هستند، هرچقدر فضا را برای این دو تیم مهیا کنیم و فضا به سمت رقابتی‌تر شدن پیش برود، بدون شک شاهد نشاط بیشتر در سطح شهر مشهد خواهیم‌بود. می‌خواهیم فضا را تلطیف کنیم، برای مثال ورزشگاه امام رضا (ع) که اینقدر برای ساختش هزینه شده چرا بایستی دور از دسترس تیم‌های مشهدی باشد؟ شورای تامین هم که اعلام کرد مصوبه‌ای در خصوص عدم برگزاری دیدارهای لیگ برتر در این ورزشگاه نداشته‌است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *