برق مایه حیات است!

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در مشهد بیش از 50 درصد آب آشامیدنی مردم از چاه‌‌ها و 46 تا 47 درصد آن از سد دوستی استخراج می‌شود. با این حال برق مایه حیات است. سه میلیارد متر مکعب در سال توسط دستگاه‌‌های آب شیرین کن، آب تصفیه می‌شود که این با کمک انرژی برق صورت می‌گیرد.

رضا شیران خراسانی روز گذشته در آیین افتتاح سامانه خنک کاری هوای ورودی توربین‌‌های گازی نیروگاه مشهد افزود: یکی از آسیب‌‌های جدی کشور پایین بودن نرخ بهره‌وری است. ما در حوزه سرمایه گذاری رشد داشته‌ایم ولی رشد مناسبی در بهره‌وری نداشته‌ایم. اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به درون و استفاده بهینه از داخل و افزایش نرخ بهره‌وری است.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت تولید برق مشهد، با اشاره به پروژه‌‌های اجرای شرکت تولید برق مشهد از پاییز 95 تاکنون گفت: آنچه که به عنوان توان تولیدی در نیروگاه‌‌ها وجود دارد، این است که آخرین وضعیت واحدهای تولیدی از لحاظ پیش بینی بار شبکه بررسی می‌شود و میزان نیاز آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. آرایش تولید واحدهای نیروگاهی استخراج و آرایش نهایی واحدهای نیروگاهی روشن می‌شود. پس از آن با ارایه گزارش مرکز کنترل مبنی بر تامین انرژی، این نیازها تامین می‌شود.

یعقوبی افزود: بخش رقابتی در بازار برق امروز مطرح است و فضای رقابتی بین نیروگاه‌‌ها در سطح کشور وجود دارد. قطعا نیروگاهی که می‌خواهد در چرخه تولید انرژی بماند، نیازمند برخی پیش بینی‌‌هاست و باید تعمیرات دوره ای و پروژه‌‌های بهینه سازی داشته باشد. در صورتی که این برنامه‌‌ها محقق شود، خروجی آن به شکل کاهش نرخ خروج اضطراری و پایداری انرژی حاصل می‌شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *