کارگاه های خانگی تولید فرش دستباف مورد حمایت قرار می گیرند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: براساس سیاستگذاری انجام شده در چارچوب نیازسنجی های آموزشی به تولیدکنندگان فرش دستباف خدمات ارائه می شود و به کسانی که کارگاه دارند و نیازمند حمایتهایی در زمینه آموزش و صادرات هستند کمک می شود.
راضیه علیرضایی با بیان اینکه باید به عنوان پشتیبان وضعیت کارگاههای خانگی را بهبود داد و به مقوله صادرات فرش توجه ویژه کرد،‌اظهار کرد: ایجاد حداقل یک پایگاه تولید فرش دستباف در کاشمر ضروری است.
به گفته وی هر طراح فرش که طرح جدیدی داشته باشد و آن را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهد ، با توجه به تفاهمنامه ای که بین مرکز ملی فرش آن وزارتخانه ‌منعقد شده ،‌ به عنوان طرح هنری به نام خود طراح ثبت می شود.
علیرضایی با اعلام اینکه در خصوص سقف اعتبارات پشتیبان از 100 میلیون ریال تا سقف پنج میلیارد و 500میلیون ریال به متقاضیان جهت دریافت تسهیلات اقدام می شود؛ گفت: در استان برای فرش دستباف تقاضای یارانه شده که امیدواریم مصوب شود هرچند هنوز سقف این یارانه مشخص نیست.
وی افزود: برای واحدهای موجود فرش دستباف باید مرکزی متمرکز ایجاد شود تا در زمینه بهبود کیفیت و تعهد به نقشه های سنتی و نوآوری کار کند و در عرصه بین الملل توانایی رقابت داشته باشد تا فرش دستباف، سهم خود را در بازارهای بین المللی به دست آورد.
وی با بیان اینکه باید ضمن حفظ اصالت فرش دستباف نوآوری در تولید آن صورت گیرد،‌ گفت: از همه تحصیل کردگان در عرصه طراحی مدرن فرش دستباف حمایت می شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *