هدف ما افزایش محصلین فنی حرفه‌ای است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: افزایش اشتغال به تحصیل دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای رویکرد مهم امسال این اداره کل است.

رضا صابری تولایی افزود: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و اهمیت تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در افزایش مهارت دانش آموزان باید از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم بهره گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون 38.7 درصد دانش آموزان مقطع متوسطه خراسان رضوی در شاخه فنی حرفه ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند. میزان کشوری این شاخص 35 درصد است. رویکرد افزایش اشتغال به تحصیل دانش آموزان متوسطه استان در این رشته ها تا 40 درصد است.

وی در ادامه همچنین اظهار کرد: 83 هزار دانش آموز پایه نهم در آستانه سال تحصیلی جاری زیر پوشش طرح هدایت تحصیلی قرار می‌گیرند. بر این اساس طرح مشاوره‌های لازم برای انتخاب صحیح به دانش آموزان در این مقطع ارائه می شود.

صابری افزود: گرایش بیشتر دانش آموزان در سال‌های اخیر به رشته علوم تجربی بود بطوری که 60 درصد شرکت کنندگان در کنکور امسال متقاضی رشته‌های زیرمجموعه علوم تجربی هستند و با ادامه این روند شاهد اشباع هر چه بیشتر این بخش و مشکلات بسیار برای مهارت آفرینی و اشتغال دانش آموزان بعد اخذ دیپلم خواهیم بود. ولی اشتغال در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش موجب افزایش توانمندی مهارتی و تضمین کننده آینده شغلی آنها خواهد بود.

وی گفت: اعتبارات خوبی برای تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در خراسان رضوی اختصاص یافته و هدف افزایش هرچه بیشتر و بهبود فعالیت‌های این بخش است. 450هزار نفر از مجموع از یک میلیون و 200 هزار دانش آموز خراسان‌رضوی در مقطع متوسطه اول و دوم فنی و حرفه‌ای و کار و دانش مشغول تحصیل هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *