عملکرد مردم استان در حفظ ارزش‌ها، قابل ستایش‌اند

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: عملکرد مردم مومن خراسان رضوی در حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی قابل ستایش است.
محمد حسن واحدی در سومین جلسه ستاد هماهنگی اربعین حسینی حفظ رویکرد مردمی خدمات اربعین را مورد تاکید قرار داد و افزود: رسانه به ویژه صدا و سیما نقش تعیین کننده‌ای در انعکاس و انتقال تقویت فرهنگ اربعین با محوریت بسیج مردمی دارد.
معاون استاندار از افزایش زائران خراسان رضوی در اربعین حسینی به مقصد عراق نسبت به سنوات گذشته خبر داد و افزود: در تامین خدمات اسکان، تغذیه و درمان باید نگرش ویژه‌ای حاکم باشد.
واحدی با تقدیر از مشارکت آستان مقدس رضوی در ارائه خدمات به زائران حسینی، افزود: مدیریت اربعین حسینی در برنامه‌های استانی در قالب ستاد هماهنگی خدمات سفر استان و زائران پیاده در حال پیگیری است و برای کشور عراق در قالب ستاد اربعین در حال برنامه ریزی می‌باشد.
معاون استاندار با بیان اینکه مشارکت‌های مالی مردم در مدیریت اربعین، امانتی سنگین و خطیر است، افزود: این امانت تحت مدیریت ستاد استانی به نحو شایسته‌ای مدیریت خواهد شد.
واحدی بر لزوم برگزاری جلسه توجیهی با متولیان موکب‌ها تاکید کرد و در ادامه افزود: زمین‌های محل استقرار موکب‌ها هر چه زودتر توسط ستاد عتبات عالیات استان جانمایی، مشخص و قطعی گردد.
در سال جاری اعزام هوایی از مشهد و مرزهای آبادان، اهواز و کرمانشاه و اعزام ریلی از مرز شلمچه و اعزام زمینی از مرز مهران انجام می‌پذیرد. پیش بینی‌های لازم برای صدور ویزای اربعین اتخاذ شده است و با متخلفین صدور ویزا برابر قانون برخورد خواهدشد.
اعزام تیمی مجرب از ستاد استان به کشور عراق به منظور رصد خدمات در مقصد، اتخاذ تدابیر لازم برای در نظر گرفتن ایمنی موکب‌ها، هماهنگی لازم با ستادهای مرکزی و استان‌های مرزی، رفع نواقص سامانه سماح، لزوم هماهنگی لازم بین کمیته‌های ذیل ستاد از جمله مهم ترین مواردی بود که در این جلسه مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید. تاکنون 33 پرونده به منظور استقرار موکب به ستاد عتبات عالیات مرکز در تهران به منظور صدور مجوز ارسال شده که مدارک متقاضیان در دست بررسی و رفع نواقص می‌باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *