نقدینگی، مشکل اساسی واحدهای تولید و پوشاک است

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک دوخته مشهد، گفت: واحدهای تولید پوشاک سال‌ها است چند مشکل عمده در تولید و توزیع پوشاک دارند که اساسی‌ترین مشکل، نقدینگی است.

سید مهدی لسان طوسی اظهار کرد: از جمله مشکلات اساسی واحدهای تولیدی پوشاک در مشهد، نقدینگی،مالیات، بیمه، صنایع و هزینه انرژی  است که از همه شاخص‌تر، بحث نقدینگی است.

وی افزود: با سودگیری ١٨ درصدی وام‌های بانک‌ها، هیچ زمان تولید رشد نمی‌کند، با وجود این که در تمام دنیا وقتی یک واحد صنفی و تولیدی در حال احداث است، دولت به تولیدکننده وام می‌دهد و بازپرداخت آن نیز پس از سه سال از بهره‌برداری شروع می‌شود اما در کشور ما فردی که تقاضای وام احداث واحد تولیدی یا صنفی داشته باشد، باید از ابتدا بازپرداخت آن وام را با سود ١٨درصد انجام دهد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک دوخته مشهد ادامه داد: نقطه قابل توجه در بحث تولید پوشاک، قاچاق پوشاک است، در صورت جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور، خط عرضه و تولید افزایش می‌یابد و با افزایش تولید، افزایش اشتغال را شاهد خواهیم بود.

لسان طوسی افزود: تنها کاری که اتحادیه می‌تواند انجام دهد این است که مشکلات اعضا را دریافت، در هیأت مدیره و اتحادیه جمع‌بندی و از طریق مکاتبه به استحضار ارگان‌های مربوطه برسانند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *