معترضین: ناظر مخابرات خودش پیمانکار است

مدتی است ماجرای اعتراض کارگران یکی از شرکت‌های پیمانکاری شرکت مخابرات در رسانه‌ها مطرح شده‌است و ظاهرا همچنان ادامه دارد.

یکی از معترضین به خبرنگار اتفاقیه گفت: هرکدام از این نیروهایی که مخابرات می‌گوید نیروی ما نیست و نیروی پیمان‌کار است سال‌ها سابقه کار دارد؛ اما با اینهمه سابقه کار نه طرح طبقه بندی مشاغل اجرا می‌شود و نه با آن‌ها قراردادی امضا می‌کنند تا بعد این همه سال سابقه کار امنیت شغلی داشته باشند.

وی افزود: دو سال پیش نیز در رابطه با بحث امنیت شغلی و جلوگیری از اخراج کارگران پیمانی تجمع صورت گرفت که بعد از پادرمیانی فرماندار و اداره کار به سر کار بازگشتند اما بعد از دو سال دوباره همان اتفاقات تکرار شده است. همچنین در بحث حقوق، افزایش حقوق حداقلی کارگران نیز اعمال نشده است.

این کارگر معترض ادامه داد: تمامی مشکلات نیز به این دلیل است که ناظر مخابرات خودش پیمانکار است؛ ناظر و کارمند مخابرات خودش پیمانکاری مخابرات را نیز برعهده دارد و انگار پول از این جیب به آن جیب می‌رود و قرارداد رسمی که قانون وزارت کار است و حداقل درخواست ما است نیز با ما امضا نمی‌کنند.

این فرد خاطرنشان کرد:  به تمامی افراد از تکنسین، مهندس، کارگر ساده و غیره کف حقوق را می‌دهند؛ اداره کار و استانداری نیز رفتیم و تنها کاری که کرده‌اند تکذیب ما بوده است و علی رغم اینکه حکم داریم که باید به خواسته‌های ما توجه کنند اما به حرف ما توجهی نمی‌کنند.

در همین رابطه رییس روابط‌عمومی مخابرات استان خراسان رضوی گفت: ابنکه گفته شده‌است مخابرات تعطیل است و یا بدون کارمند فعالیت می‌کند کذب است. اگر مخابرات تعطیل است پس تماس‌ها چگونه برقرار می‌شود.

محمدهاشم بختیاری افزود: این افراد تعدادی از کارگران یکی ازپیمانکاران مخابرات هستند و پیمانکار طبق قانونه کار تمامی حق و حقوقات نیروهای خودش را بطور منظم پرداخت می‌کند و حتی طبقه‌بندی مشاغل را براساس قانون کار پرداخت کرده‌است. اما این کارگران پیمانکار مدعی هستند که طبقه‌بندی مشاغل باید مانند خود شرکت مخابرات برای آن‌ها نیز اجرا شود.

وی تصریح کرد: طرح طبقه‌بندی مشاغل طرحی است که هرگروه کاری برمبنای حقوق قانون کار، یک گروه شغلی به آن اختصاص  داده می‌شود که برای این افراد نیز برمبنای شرکت‌های خدماتی و حتی فراتر از آن این حقوق واریز می‌شود.

بختیاری تاکید کرد: خواسته‌های این افراد فراتر از قانون کار است و مطالبات آن‌ها طبق قانون پرداخت شده‌است. همچنین اختلالات اخیر صورت گرفته در ارایه خدمات تلفن همراه ارتباطی با موضوع اعتراضات ندارد و معترضین در بخش شبکه کابل هوایی و بخش خرابی تلفن مشغول کار هستند.

رییس روابط‌عمومی مخابرات استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این حرکت‌ها جز تضییع حقوق شهروندی نتیجه دیگری را در بر نخواهد داشت و این افراد می‌توانستند بدون اینکه کارگاه خود را تعطیل کنند از مبادی قانونی پیگیر مطالباتشان باشند و ما نیز مجدانه در حال رفع اشکالات و برقراری  خطوط مشترکین هستیم.

 

گزارشی از صادق شیخی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *