مشارکت اصناف در برخورد با قاچاق موثر بوده است

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به نقش اصناف در برخورد با قاچاق کالا بیان کرد: حضور اتحادیه ها در گشت ها و طرح های بازرسی ما خیلی اثرگذار بوده است.

علی باخرد در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی اظهار کرد: سال گذشته پس از تجربیاتی که داشتیم، دخیل کردن واحدها و تشکل ها از طرق مختلف باعث شد واحدهای صنفی ما ابهامی در مساله قاچاق و شناسایی آن نداشته باشند. حضور اتحادیه ها در گشت ها و طرح های بازرسی ما خیلی اثرگذار بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا طرح های ما تدوین و نقاط آلوده شناسایی شد و در مرحله بعد از خود اتحادیه ها و تبلیغات و اطلاع رسانی آنان استفاده شد. به عنوان نمونه این مساله تنها باعث کاهش 60 درصدی قاچاق کالا در صنف فروش لوازم خانگی شده است.

باخرد بیان کرد: امسال ارزش ریالی پرونده های ما 237 درصد افزایش داشته است. ما در برخورد با پوشاک قاچاق رکورددار هستیم و در هیچ استانی تا این میزان برخورد وجود نداشته است. استان ما قطب نساجی بوده و این مساله در استان ما مزیت مطلق دارد. اولویت بندی ما در کمیسین مبارزه با قاچاق نیز براساس مزیت تولید است. پوشاک نیز در این حوزه به عنوان مزیت تولید مطرح است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به کد شناسایی کالاها عنوان کرد: اقدامات اولیه مربوط به این کد صورت گرفته و به تصویب کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز رسیده است و در حال حاضر در مرحله آموزش هستیم. این کد مانند سامانه جامع انبارهاست که مقدمات آن فراهم شده است.

باخرد تصریح کرد: در این راستا در قدم اول واردات پوشاک کلا ممنوع شد مگر اینکه کالای برند و رسمی باشد. همچنین در استان ما حدود 50 هزار انبار موجود است که تاکنون 10 هزار مورد از این تعداد ثبت شده است. 12 هزار مورد دیگر در حال ثبت است. در حال حاضر 40 درصد این انبارها شناسایی شده است و باید به طرو کامل شناسایی شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *