مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهداء به مناسبت روز جهانی قلم

مراسم عطر افشانی و غبار روبی مزار شهداء دفاع مقدس به مناسبت روز جهانی قلم به همت سازمان بسیج رسانه در بهشت رضا(ع) مشهد برگزار شد.

در این مراسم که  پنج شنبه گذشته با حضور اعضای شورای شهر مشهد،مدیر خانه مطبوعات استان و بیش از 150 نفر از اصحاب بسیج رسانه استان برگزار شد عضو شورای شهر مشهد در باره مقام بلند مرتبه شهدای قلم گفت: امیدوارم ماهمه ادامه دهنده را ه شهداء بویژه شهدای قلم و رسانه که با قلمشان شهادت شهیدان را رقم زدند باشیم.

«محمد آصفی» با یاد وخاطره گرامی داشت شهدای قلم فرودی و آوینی افزود:ما باید ادامه دهنده راستینی برای اهداف بلند این عزیزان باشیم ،باید در لحظه شهادت این عزیزان تا پایان عمر باشیم.

وی افزود: باید توجه کنیم که شهداء قلم و رسانه در هنگام شهادت چه آرمانها،روحیات و رویکردهایی را داشتند.

در ادامه مراسم غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای دفاع مقدس،شهید برونسی،کاوه ،فرودی و شوشتری پیش کسوت و نماینده بسیج رسانه استان با اشاره به اهداف بلند مقام شهداء رسانه و قلم گفت: شهادت عظیم ترین و زیباترین خبری است که در عالم رسانه اتفاق می افتد که این در واقع اوج یک زندگی زیباست.

«غلامرضا بنی اسدی »با یاد و خاطره گرامی داشت فرمانده شهید رسانه و قلم «مهدی فرودی»افزود: شهید نسبت به ثبت وقایع،تجربیات و گزارش های تاریخ جنگ اهتمام ویژه ای داشت.

وی خاطر نشان کرد:زندگی شهداء قدم به قدم و روز به روز زیباتر شده است مگر می شود بد زندگی کرد ،بد برخورد کرد و بدکار کرد و یکدفعه اعجازی اتفاق بیافتد و شهید شد.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد تیرها هدف گزاری نشده باشد و هر کسی رفت برود خیلی از ما نیز رفته بودیم.

عضو خانه مطبوعات استان با تاکید براین که شهداء انتخاب شده اند و انتخابی دوسویه صورت گرفته است ادامه داد:شهادت را هم باید انتخاب کنی و هم اینقدر زیبا زندگی کرده باشی که شاسیته انتخاب شهادت باشی.

بنی اسدی افزود: امروز دعوت شده ایم بر سر مزار شهداء از خودمان غبار روبی و عطر افشانی  کنیم چرا که شهداء عطر افشانی خدایی هستند.

وی در ادامه با اشاره به سیره و شیوه زندگی شهید برونسی و نحوه انتخاب راه شهادت در میادین عملیاتی افزود: شهید برونسی حلال اندیش ،حلال گفتار و حلال کردار بود و با این نگاه است که شهید مورد لطف و عنایت ویژه بی بی فاطمه زهرا(س) قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد : شهدا و به ویژه شهدای گمنام هر کدامشان پایه های تمدن و زیر بنای تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به مزار امام زاده ها که در ابتدای مدفون شدن در غربت بودند گفت: امام زاده ها هرجا مدفون شده اند غریب بودند اما شکوه نورانیت راهشان آنان را از غربت رهانید.

پیش کسوت و خبرنگار جبهه و جنگ یادآور شد: امروز شاهد هستیم که هر امام زاده یک کانون عمران و آبادانی فکری و فیزیکی شده است و مرکزی برای جذب دل های عاشق است.

بنی اسدی تاکید کرد: دور از انتظار نیست که در قرن های آینده مزار شهداء گمنام سنگ زیر بنای تمدن رفیع  انقلاب اسلامی شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز ما در کنار مزار شهدا عهد و پیمان بستیم که میراث دار این بزرگان باشیم در کنار شهدایی که با قلم خود جغرافیای شهادت و ایثار را در همه پهنه گیتی گسترده اند.

در ادامه این مراسم دوست و همرزم قلم شهید فرودی در باره سجایای اخلاقی شهید و همچنین شهید چراغچی مطالبی را بیان کرد.

در این مراسم همچنین فرزند شهید مهدی فرودی ضمن تشکر از حضور اصحاب رسانه ،مسئولان و مدیران شهری و استان در مراسم عطر افشانی و غبا روبی شهدا به خصوص شهید قلم و رسانه گفت: امیدوارم همه ما در راه شهدا گام برداریم.

 

منبع: روابط عمومی بسیج رسانه 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *