عقلانیت و رفتار خردمندانه، ویژگی‌های انقلابی‌گری

تولیت آستان قدس رضوی «عقلانیت‌» و «رفتار خردمندانه» را از ویژگی‌های اندیشه و عمل انقلابی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مسئولان تشکل‌های مردمی جشن‌های «زیر سایه خورشید» دهه کرامت را بستری مناسب برای آشنایی جامعه با انوار نورانی آموزه‌های رضوی معرفی کرد و افزود: سیره رضوی آنقدر غنی هست که بتواند تمام شئون زندگی شخصی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انسان معاصر را در راستای سعادت دنیوی و اخروی رقم بزند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری دهه کرامت رضوی را نماد و نمودی برای توجه به سیره امام رضا(ع) معرفی و عنوان کرد: جشن‌های «زیر سایه خورشید» نماد و نمودی برا اشاعه و گسترش سیره و فرهنگ رضوی در جامعه است، اما این توجه نباید تنها به ایام دهه کرامت منحصر شود، بلکه باید در تمام طول سال جریان داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش داریم با برنامه‌ریزی و فراهم آوردن شرایط مناسب از فضاهای باغات آستان قدس رضوی برای برگزاری اردوهای تربیتی-تفریحی استفاده کنیم. تصریح کرد: بنای ما بر آن است که از امکانات و ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در راستای معرفت افزایی و توسعه فرهنگ رضوی ضمن ایجاد فضایی مفرح برای جوانان و نوجوانان استفاده کنیم، در همین راستا اردوگاه‌هایی در مشهد و تهران به بهره‌برداری رسیده و ان‌شاالله اردوگاه‌هایی مشابه در شهرستان‌های مختلف افتتاح خواهد شد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های شبکه جوانان رضوی در رابطه با توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم استفاده شود. تصریح کرد: ایده افتتاح دفاتر نمایندگی استانی آستان قدس رضوی از آنجا شروع شد که مفهوم خدمت به حضرت رضا(ع) توسعه یافت، تا خدمت به حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) دیگر تنها معطوف به حرم مطهر رضوی و مشهد مقدس نباشد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی افزود: دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در هر استان تحت نظارت یک شورای سیاست‌گذاری به ریاست نماینده ولی فقیه در آن استان تشکیل شده است. سیاست گذاری‌های کلان این دفاتر توسط آستان قدس رضوی و سیاست گذاری‌های منطقه‌ای توسط خود دفاتر با توجه به اقتضائات استانی تصویب می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *