شبکه‌های اجتماعی نقش موثری در آگاهی زنان دارد

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی گفت: شبکه‌های اجتماعی در صورت هدف‌گذاری و تولیدات بومی متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی  نقش موثری در توانمندی و افزایش آگاهی زنان دارد.

فرشته حسین ‌زاده سلجوقی در همایش استانی نقش نهادها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در محورهای «عفاف و حجاب»، «حجاب، فلسفه و اهداف»، «عفاف و حجاب و مسئولیت همگانی»، «سازمان‌ها و نهادها، نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب» که در سالن همایش‌های تالار فرهنگیان سبزوار برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: 60درصد کاربران رسانه‌ها و فضای مجازی زنان هستند که با استفاده صحیح می‌توانند مهارت‌های مختلفی را فرا بگیرند.

وی افزود: با ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف از طریق این شبکه‌ها می‌توان با هزینه ناشی از صرفه‌جویی فعالیت زنان خانوار به رشد اقتصادی کشور کمک کرد. شبکه‌های مجازی با ایجاد کارآفرینی زنان خانه‌دار علاوه بر کسب در آمد و توانمندی بانوان در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کنند. بانوان از طریق  آموزش هنرها و صنایع دستی حتی می‌توانندکالاهای تولیدی خور را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به  فروش برسانند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان همچنین با اشاره به نقش موثر سمن‌ها در ارتقای آگاهی بانوان گفت: در حال حاضر  185 سمن در حوزه خانواده و مسائل زنان در خراسان‌رضوی فعال هستند.

سلجوقی با اشاره به رعایت عفاف و حجاب مجوز ورود به فعالیت‌های اجتماعی بانوان است، ادامه داد: حفظ حجاب سبب پیوند خانواده و استحکام جامعه می‌شود. در برنامه ششم توسعه  به تحقق عدالت جنسی توجه شده و موارد و قوانینی که زنان از تبعیض رنج می‌برند تعدیل می‌شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال افزود: اجرای طرح ملی تاب آوری اجتماعی، مدل اجتماعی اقتصاد مقاومتی است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی نیز با گرامیداشت روز عفاف و حجاب گفت: همایش استانی عفاف و حجاب در راستای ترویج و تحکیم ارزش‌های دینی بین جامعه دانش‌آموزی است.

علی منصوریان افزود: 320 مقاله با موضوع عفاف و حجاب از سوی همکاران فرهنگی به دبیرخانه این همایش استانی در سبزوار ارسال شد که پس از داوری 80 مقاله بعنوان منتخب برگزیده شد و سه مقاله در این همایش ارائه شد.  در بخش عکس با موضوع عفاف و حجاب نیز 50 عکس از سوی دانش‌آموزان دختر سراسر استان به این همایش ارسال شد.

حسن محرابی افزود: رعایت حجاب از سوی مروجان این مسئله بعنوان الگوه‌های رفتاری در اجتماع نقش موثری در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دارد.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه عفاف و حجاب با رویکرد ارتقای فرهنگ حجاب بین بانوان و حمایت از کالا و تولیدات داخلی برپا شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *