سند آسیب ‌های اجتماعی گناباد تدوین می‌شود

فرماندار گناباد گفت: به‌ زودی سند آسیب‌‌های اجتماعی گناباد با نگاه مداخله پیشگیرانه تدوین می ‌شود که این می ‌تواند الگویی برای سایر شهرستان‌‌ها باشد.

محمد علی نبی‌ پور در دیدار با رئیس و پرسنل اداره بهزیستی گناباد و مراکز تابعه به مناسبت هفته بهزیستی، با بیان این مطلب گفت: اگر امروز در بحث آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک بحران روبرو هستیم دلیل آن کم کاری دستگاه‌ها در دوره های قبل است که امروز به این وضع دچار شده ایم و به عنوان اولین مسئله کشور تلقی می شود.

وی ادامه داد: اگر دولت یازدهم به طور منطقی و هوشمندانه در نظر دارد که حوزه پیشگیری را تقویت کند به همین خاطر بوده و لذا بایستی این موضوع در اولویت قرار گرفته و مؤسسات خیریه نیز باید در این زمینه کمک کنند.

فرماندار گناباد اهتمام دولت در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مهم عنوان و اظهار کرد: با وجود محدودیت‌ های مالی دولت، اعتبارات خوبی در این چهار سال برای غربالگری و اقدامات پیشگیرانه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در بحث مداخله پیشگیرانه، حساس کردن مردم بسیار حائز اهمیت است، افزود: اگر بتوانیم شهروندان جامعه و خیریه را به سمت و سوئی ببریم که علاوه بر کارهایشان در حوزه مددکاری، آگاهی بخشی را به سمت جامعه بدهند سطح آسیب های اجتماعی و معلولیت‌ها کاهش پیدا خواهد کرد و موفقیت ما دوچندان خواهد شد.

فرماندار گناباد بیان کرد: اگر به موضوع پیشگیری توجه نشود در 10 سال آینده مشکلات، آسیب‌ها و معلولیت متفاوت و عمیق‌تر خواهد شد؛ لذا شعار هفته بهزیستی که «بهزیستی محور مسئولیت و سلامت اجتماعی» است معنا و مفهوم آن پیشگیری است.

نبی‌پور با اشاره به اینکه موضوع پیشگیری در سطح جامعه باید موضوع اول باشد، خاطرنشان کرد: بحث تفاهم نامه‌های آموزشی و برگزاری دوره‌ها با نگاه تخصصی مهم بوده و اگر دستگاه تخصصی تمامی این دوره‌ها را خودش برگزار کند، تأثیرگذاری آن بسیار بالا خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر سطح آموزش‌ها و آگاهی مردم بالا رود بحث کودک‌آزاری و سایر آسیب‌های اجتماعی دیگر در جامعه کاهش پیدا کرده و بر همین اساس اخبار مربوط به آسیب‌های اجتماعی در جامعه علاوه بر اینکه باید مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد، لازم است خبرنگاران و روزنامه نگاران در کنار انعکاس اینگونه اخبار، دیدگاه‌ های تحلیلی خود را نیز در رسانه‌ ها منتشر کنند.

فرماندار گناباد با بیان اینکه خدمات بهزیستی قابل ارائه با آمار نیست، اظهار کرد: خدمات بهزیستی، نتایج عمیق و گسترده ‌ای دارد که سال ‌ها بعد خود را نشان می ‌دهد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *