رقابت برای خدمت بهتر، ذائقه مردم را شیرین می‌کند

استاندار خراسان رضوی گفت: امسال مردم در انتخابات شورای شهر کلان‌شهرها خواهان ایجاد تغییردر مدیریت شهری شدند و وقتی مردم یک برنامه را انتخاب می‌کنند همه باید کمک کنند تا آن برنامه‌ها توسط منتخبین محقق شود. بنده به شدت به «رقابت برای خدمت» اعتقاد دارم. اگر مسابقه و رقابت برای خدمات بهتر و بیشتر باشد ذائقه مردم شیرین می‌شود.
علیرضا رشیدیان در دیدار با منتخبین پنجمین دوره شورای شهر مشهد افزود: متاسفانه برخی گروه‌ها گاهی رقابت سلیقه‌ای، دیدگاهی و جناحی را دامن می‌زنند. سنت غلطی از «دولت نهم» در کشور بنا گذاشته شد که به کوبیدن و زیرسوال بردن خدمات دولت‌های قبلی می‌پرداخت. چنان وانمود می‌شد که دولت‌های قبل هیچ اقدام مثبت و موثری نداشتند. به نوعی تخریب تفکر دینی و اسلامی ما بود در حالی که همه ما یک جریان به هم پیوسته و میراث دار گذشتگان هستیم. باید نقاط اشتباه را اصلاح کنیم و در گذشته نمانیم.
رشیدیان خاطرنشان کرد: انتخابات در نهایت سلامت برگزار شد و از حیث امنیت و سلامت جز بی‌نظیرترین انتخابات‌های نظام بود. چرا که ما در اوج تبلیغات انتخاباتی شاهد بودیم که دو کاندیدا به فاصله مکانی کمی از یکدیگر، هردو در یک ساعت و یک روز در شهر مشهد به سخنرانی در میان هواداران خود پرداختند و هیچ موردی از نظر درگیری یا اغتشاش ایجاد نشد و امینت کامل تا روز انتخابات هم حفظ شد.
این اتفاق نشان‌دهنده بلوغ سیاسی مردم و خدمت‌گذاری مسئولین بود. حضور میلیونی مردم در پای صندوق‌های رای نیز این شیرینی را دو چندان کرد.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: استانداری خراسان رضوی در تمامی دوره‌ها با شورای شهر و شهرداری‌های استان همکاری داشته و دارد. در چهار سال گذشته حتی در شرایطی که درصد کمی از بودجه‌های عمرانی در استان تحقق می‌یافت سعی کردیم تا شهرداری‌ها را در بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی همراهی کنیم. در حالی که بودجه 300 تا 400میلیارد تومانی استان در مقابل بودجه 10هزار میلیارد تومانی شهرداری رقمی ناچیز است. اما از هیچ کمکی دریغ نکردیم.
رشیدیان اضافه کرد: اگر چه در نظام جمهوری اسلامی یکی از مولفه‌های قدرت و قوت نظام بی‌تفاوت نبودن مردم نسبت به مسائل سیاسی است اما یکی از مشکلاتی که در دوره قبل وجود داشت و باید اصلاح شود این است که در مدیریت شهری باید از سیاسی کاری در امور پرهیز کرد. سیاسی کاری شورا را به انحراف می‌کشاند. عده ای به دنبال این هستند که اعضای شورای پنجم را به چالش‌های سیاسی مشغول کنند.
وی تاکید کرد: متاسفانه ما کمتر به «برنامه» و بیشتر به «شعار» توجه می‌کنیم. با توجه به این که افراد شورای پنجم افرادی تحصیل‌کرده و دانشگاهی هستند انتظار می‌‎رود شهرداری با برنامه را انتخاب کنند. شخصی که برای مشکلات شهر برنامه داشته باشد و طرح جامعی برای ایجاد درآمدهای پایدار پیاده کند.

 

ریخت‌وپاش‌های شهرداری اصلاح شود

امروز یکی از مشکلات اساسی شهر فاصله زیاد بین مرکز و پیرامون شهر است. ریخت‌وپاش‌هایی که درسیستم شهرداری وجود دارد باید اصلاح شود. پروژه‌های عمرانی باید اولویت‌بندی شده و همپوشانی آن‌‌ها با موارد فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شود. در شهری که ملجا شریف امام هشتم وجود دارد نباید زائر احساس کند که زیارت برای او گران تمام می‌شود. مجاور هم نباید احساس کند که شهرش گران اداره می‌شود.
وی درباره اولویت‌هایی که شورای شهر باید برای برنامه‌ریزی در مشهد در نظر بگیرد افزود: در قالب کریدور علم وفناوری باید ساختاری برای هوشمندسازی شهر در نظر گرفته شود تا مسائل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی شهر از بابت آن پیشرفت کنند.
رشیدیان با تاکید بر تشکیل اتاق‌های مشورتی با هم‌اندیشی با جوانان، بانوان و نخبگان استان اضافه کرد: ظرفیت‌های فرهنگسراهای مشهد در اختیار همه هنرمندان و علاقمندان مشهد قرار بگیرد. این موضوعی است که بارها مورد گلایه هنرمندان مشهد قرار گرفته است.
وی درباره ضرورت‌های ساخت و ساز در مشهد تصریح کرد: در این بخش چند نکته مورد اهمیت است؛ فضای سبز و محیط زیست به هیچ وجه مورد تخریب و آسیب قرار نگیرد. معماری شلخته‌‌ای که در شهر مشهد امروز مشاهده می‌کنیم و مشهد را به نمایشگاهی از معماری‌های بی‌هویت تبدیل کرده است، اصلاح شود و برای مرتفع‌سازی در مشهد چارچوب و نقشه واضحی تهیه شود. این تصمیم با هماهنگی و تعامل با شورای عالی راه و شهرسازی می‌تواند عملی شود.

 

در فضايي آرام به مردم خدمت خواهيم كرد

دبير و سخنگوي منتخبين پنجمين دوره شوراي شهر مشهد گفت: برنده انتخابات اردیبهشت ماه جدای از نتیجه حاصل مردم و نظام جمهوری اسلامی هستند که تاثیر آن در حوزه امنیت ملی و اقتدار نظام نمود عینی دارد.
به گزارش روابط عمومي منتخبين پنجمين شوراي شهر مشهد، محمدرضا حیدری افزود : در لیست شورای پنجم همه تخصص ها به طور نسبی وجود دارد و از نظر ارزشی هم اکثر این افراد رزمنده ، فرمانده جنگ ، ایثارگر و خانواده شهید هستند و با رویکرد اصلاح طلبی در درون نظام خدمت به مردم را پیگیری می کنند
وی افزود : تفکر اصلاح طلبی تفکری ریشه دار ست و این انتخابات نشان داد مردم با این رو.یکرد و نگاه انتخاب کردند.
وی ادامه داد :بعد از اعلام نتایج مبنای رویکرد ما بر آن است که انتخابات پایان یافته و باید در فضای آرامش و اطمینان برای همه گرایش ها به مردم خدمت کنیم.
وی با بیان اینکه رویکرد ما خدمت به مردم است ، افزود : در این مدت تعاملات مختلفی را با گروه ها و اقشار مختلف داشته ایم و با شورای چهارم هم نشست خوبی برگزار شد و کار را دنبال می کنیم تا به نتیجه مطلوب تری برسیم.
وی گفت : در واقع شورا موفق نمی شود مگر با انسجام و تعامل مستمر در سطح استان و مشهد بویژه با توجه به نقش استانداری وراه و شهرسازی و شهرداری که می تواند زمینه ساز اقدامات و انتفاقات مبارکی در شهر شود.
وی افزود : امروز شورا و شهرداری را از دوره قبل تحویل می گیریم که با وجود همه تلاش های انجام شده مسائل و مشکلات زیادی دارد و مهمترین مساله آن منابع مالی شهر است .
وی با اشاره به بدهی های چند هزار میلیارد تومانی شهرداری گفت : یک هزار و 500 میلیارد تومان پروانه شناور به مردم داده شده ، امروز ساخت و ساز با رکود مواجه است درحالی که 70 درصد منابع شهرداری از محل ساخت و سازها تامین می شود.
وی عنوان کرد : از سویی برخی لوایح در بحث ارزش افزوده ،مدیریت واحد شهری در مجلس هم به سمت و سویی می رود که نظام شورایی و شهرداری را تقویت نمی کند و این چالش های جدی ماست .
وی تاکید کرد :باید سرمایه گذاری مردم اعم از خرد و کلان را در شهر تقویت کرد واستانداری می تواند کمک خوبی در این حوزه نماید تا بتوانیم شهر را به خوبی اداره و مدیریت کنیم.

 

گزارشی از انسیه علویون

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *