خراسان رضوی جزو استان‌های برتر در امر توسعه ورزش همگانی است

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه خراسان رضوی جزو استان های برتر در امر توسعه ورزش همگانی است،گفت: زیرساخت ها برای ورزشکاران ملی و بین المللی در استان خراسان رضوی فراهم است.

غلامرضا شعبانی بهار در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری اولین دوره جشنواره و مسابقات بین المللی بومی و محلی اظهار کرد: خراسان رضوی به همراه پایگاه اصلی اش شهر مشهد مقدس جزو استان های برتر ما در امر توسعه ورزش همگانی است.

وی افزود: خراسان رضوی به همراه اصفهان،تبریز و شیراز واقعا در امر توسعه ورزش همگانی نقش آفرینی شایانی انجام داده اند و در همه ابعاد همگانی به نوعی برنامه های بسیار متنوعی همیشه تدارک دیده اند و سطح مشارکت مردمی خوبی هم در فعالیت های خود مشاهده میکنند.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه عزمی در بسیج امکانات و نیروی انسانی برای توسعه ورزش همگانی در خراسان رضوی وجود دارد،تصریح کرد: امیدواریم در آینده این سیاست و این روش ادامه پیدا کند و خراسان رضوی به عنوان الگوی توسعه یافته در توسعه ورزش همگانی برای سایر استان ها مورد توجه قرار بگیرد.

شعبانی بهار خاطر نشان کرد: در عرصه ورزش قهرمانی این استان جزو استان های برتر است و مهم تر از همه باید گفت میزان مشارکت خراسان رضوی در برگزاری مسابقات ملی و بین المللی بسیار بالاست،لذا بخش عمده ای از مسوولیت های برگزاری مسابقات بین المللی و ملی را بر عهده دارد و بار سنگینی از میزبانی مسابقات را از دوش وزارتخانه و همه فدراسیون ها بر می دارد.

وی تاکید کرد: ظرفیت این استان با توجه به موقعیت معنوی و مذهبی اش بسیار بالاست و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی محسوب می شود،همه زیرساخت ها برای ورزشکاران ملی و بین المللی فراهم است .

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری اولین دوره جشنواره و مسابقات بین المللی بومی و محلی در مشهد مقدس،بیان کرد: در بحث برگزاری این جشنواره باید بگویم استان خراسان رضوی و شهر مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است و طبیعی است برنامه هایی متناسب در شأن این نام گذاری باید تدوین شود،لذا یکی از این برنامه ها رویداد اولین دوره جشنواره و مسابقات بین المللی بومی و محلی است،در این راستا این برنامه طراحی شده و اولین دوره آن است که به صورت بین المللی در مشهد مقدس برگزار می شود،باید گفت یکی از بهترین ویژگی های اینچنین رویداد ها این است که فضایی برای تبادل فرهنگی کشورها ایجاد می شود و یک زمینه ای برای حفظ و معرفی خورده فرهنگ های کشور ایجاد می شود.

شعبانی بهار ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های این جشنواره احیای این بازی ها است،چراکه خیلی از این بازی ها به دست فراموشی سپرده شده است و برگزاری این جشنواره و مسابقات یک هویت یابی مجدد و احیای دوباره خواهد بود که خوشبختانه آن را در سطح بین المللی معرفی میکنیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *