جای خالی جوانان در مدیریت کشور

امروز متاسفانه حتی وزارت جوانان و ورزش هم در دست جوانان نیست و نقش جوانان در اداره وزارت جوانان حداقلی است؛که انشاالله با تدبیر دولت عقلانیت و اعتدال و رهنمودهای دکتر روحانی با جدا سازی این دوبخش شاهد اتفاقات بهتری خواهیم بود.

متاسفانه برخی از استانداران و مدیرکل‌های شوراهای اداری در هر سطحی  اعتقاد به فعالیت جوانان در کنار خود حتی در قالب مشاور جوان راهم ندارند و به جوانان اعتمادی نمی‌شود،که البته این امر برخلاف مشی اطلاح طلبی و اعتدالی است که یقینا در دولت دوازدهم انشاالله شاهد این موارد هرچند اندک هم نباشیم.

مدیران ما باید به این نتیجه برسند که باید جوانان را برای مدیریت آینده کشور تربیت کنند و در آینده ما دچار بحران عدم افراد با تجربه برای مدیریت کشور هستیم.

احزاب سیاسی نیز باید از الان از حضور جوانان در راس حزب استفاده کنند و چهره‌های سن بالاتر نقش راهنما را  ایفا کنند نه انکه در احزاب سیاسی هم می‌بینم جوانان سرباز هستندو افرادی ۲۰یا ۳۰سال است در راس حزب نشسته اند.

یقینا برای اصلاح وضع موجود باید نگاه به جوانان از ابزاری بودن به عملگرا بودن تبدیل شود،و جوانان نیز باید مطالبه گر باشند و پیگیر و  بی تفاوت به وضع موجود نباشند.

جوانان باید مطالباتشان را آنقدر تکرار کنند تا به مطالبات جامعه تبدیل شود و باید به دنبال حقوق حق خود  یعنی سهم از مدیریت کشور و اجرایات و تصمیم سازی‌های کشور باشند. امیدواریم نگاه به جوانان از شعار خارج شود و در عمل شاهد حضور جوانان در بدنه مدیریتی کشور باشیم.

 

محسن قدیمی باقرآباد

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *