تلاش برای سهم 30درصدی زنان در مدیریت‌ها

دبیر کل حمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: تلاش می‌شود سهم 30 درصدی زنان در تمام حوزه‌های مدیریتی، وزارتخانه‌ها و لیست‌های ائتلافی بویژه در دولت جدید محقق شود.

فاطمه راکعی شنبه شب در جمع بانوان فعال سیاسی خراسان رضوی با عنوان «روحانی تنها نیست» افزود: زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور در همه عرصه‌ها باید حضور فعال داشته باشند و در قانون اساسی هم به وضوح این امر آمده و رهبر کبیر انقلاب هم بر فعالیت زنان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی همواره تاکید داشتند.
وی اظهار کرد: به زودی سهم 50 درصد را پیگیری می‌کنیم زیرا نیمی از کشور را زنان تشکیل می‌دهند و حضور زنان آگاه که تفکر سیاسی دارند با توانمندی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به توسعه کشور می‌انجامد .
وی گفت: باید زنان ما حزبی بودن و فعالیت درست سیاسی آن هم سیاستی که از دین و دیانت ما فاصله ندارد را ملاک عمل قرار دهند و بیش از فضای خانه و خانواده خود را دیده و عشق و تعهد مادرانه را به همه جامعه تسری دهند.
راکعی با تاکید بر ضرورت تحزب در جامعه گفت: امروز دهها حزب بزرگ و کوچ در کشور وجود دارد اما استقبال موردانتظار از آنها را به دلایل متعدد شاهد نیستیم .
وی با بیان اینکه هرچند در سال‌های اخیر احزاب در این زمینه خیلی کار کرده اند، گفت: اما مردم اعتماد لازم به احزاب را نداشتند زیرا عملکرد حزب «توده» و یا برخی احزاب فرمایشی مثل «رستاخیز» را دیدند و شرایط و سرنوشت کسانی که در احزاب نقش فعال داشته‌اند و اهانت‌هایی که از سوی احزاب مقابل بویژه اقتدارگرا شده موجب شد تارغبتی برای فعالیت حزبی نشان ندهند.
وی ادامه داد: با دقت نظر سیاسی و فرهنگ سازی گسترده بویژه از زمانی که زنان در قالب احزاب به میدان آمدند و نمونه آن جمعیت زنان نواندیش است شاهد دور شدن این ترس‌ها و تردیدها از جامعه بویژه زنان هستیم.
منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *