تقابل شورای شهر با هیئت تطبیق مصوبات

صدوهشتادویکمین جلسه شورای شهر مشهد به دور از حاشیه نبود؛ فرمانداری مشهد در نامه‌ای از سوی هیات تطبیق مصوبات، با مصوبه اخیر شورای شهر مشهد در خصوص اصلاح تبصره 5 مصوبه تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس با استناد به اصول نوزدهم، بیستم‌ و ‌بیست‌وهشتم قانون اساسی در خصوص صرف استفاده از راننده زن برای سرویس مدارس دخترانه و راننده مرد برای سرویس مدارس پسرانه مخالفت کرده و این مصوبه را مخالف اصول مطرح شده دانسته است؛ در این اصول قانون اساسی بر این موضوع تاکید شده است که همه افراد ملت فارغ از رنگ، نژاد، جنس، زبان و مانند اینها باهم برابرند و می‌تواند هر شغلی را که بدان مایل هستند و مخالف اسلام، مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برای خود برگزینند.

 

حتی غرب نیز فهمیده است که باید به جنسیت احترام گذاشت

در این جلسه ابتدا محمد کمال سرویها، رییس شورای شهر مشهد در خصوص مخالفت هیات تطبیق با این مصوبه بیان کرد: این مصوبه بسیار ارزشمند، در خصوص سرویس مدارس دخترانه است که تنها از راننده زن برای سرویس استفاده کنند و این موضوع نه تنها در جوامع اسلامی بلکه در غرب نیز انجام می‌شود و حتی آن‌ها نیز فهمیده‌اند که باید به جنسیت احترام بگذارند تا بتوانند بهره‌مند شوند.

 

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و امور اداری شورای شهر مشهد گفت: اصول قانون اساسی با مصوبه شورای شهر مغایرتی ندارد

در ادامه جلسه محمد سهیلی در خصوص این مصوبه گفت: طی نامه‌ای که از سوی فرمانداری مشهد برای ما ارسال شده است، با استناد به اصل‌های نوزدهم، بیستم و بیست‌و‌هشتم قانون اساسی با این طرح مخالفت شده است؛ در جوابیه ارسالی توضیحات داده شده است که در اصل نوزده قانون اساسی حقوق مساوی آحاد ملت مطرح شده است و در مصوبه شورای شهر نیز خللی به این اصل وارد نشده است و تفاوتی بین راننده زن و مرد قائل نشده‌ایم بلکه تنها مطرح شده است که از راننده زن برای سرویس مدارس دخترانه و از راننده مرد برای سرویس مدارس پسرانه استفاده شود.

وی ادامه داد: در اصل بیستم قانون اساسی نیز مطرح شده است که همه افراد ملت اعم از زن و مرد در حمایت قانون قرار دارند که در این خصوص نیز بازهم مصوبه تفاوتی بین آحاد ملت قائل نشده است.

سهیلی افزود: در اصل بیست و هشتم قانون اساسی نیز مطرح شده است که هرکس حق دارد هر شغلی را که بدان مایل است و مخالف اسلام، مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند که در این مصوبه محدودیتی برای شغل ایجاد نشده است و تنها ذکر شده که از رانندگان جنس موافق برای سرویس مدارس استفاده شود.

 

عضو شورای شهر فعلی مشهد گفت: مطالب طرح شده توسط آقایان ما را یاد جبهه ملی و مخالفت آن‌ها با احکام دین اسلام در ابتدای انقلاب می‌اندازد

علی اصغر نخعی راد عضو شورای شهر چهارم مشهد در خصوص مخالفت فرمانداری مشهد با این مصوبه گفت: فرماندار مشهد و برخی مدیران ما به قدری وا داده شده‌اند که حرف‌هایی می‌زنند که تنها یک عده‌ای که به فرموده امام مخالف دین هستند این حرف‌ها را می‌گویند.

وی ادامه داد: فردی به خودش حق می‌دهد از طرف هیات تطبیق مسائل بسیار زننده‌ای را بنویسد و عقده‌ها و کینه‌هایی را که در این مدت از بچه‌های ارزشی داشته است به این ترتیب جبران کند.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند در این شهر چه کسانی اداره شهر آن‌ها را برعهده گرفته‌اند و چه کسانی مسئول تطبیق مصوبات شورای شهر هستند؛ استاندار نیز باید با این فردی که این مطالب موهون و دور از شآن را به اسم هیات تطبیق نوشته است برخورد کند.

در ادامه جلسه حسن قدیری طرقی، دیگر عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: مصوبه شورا در جهت ذاتیات بشر است؛ در غرب در حال حاضر به هیچ وجه نمی‌گذارند دبیر مرد در دربیرستان دختران باشد.

محمود عامری‌فرد، عضو شورای چهارم شهر مشهد نیز در این خصوص، اظهار کرد: دوستان بدانند زمان انتخابات گذشته است، چرا جامعه را دو قطبی کنیم و موضوع حقوق انسانی که خوشایند آن طرف مرزهاست را بیان کنیم.

 

افزایش سرمایه سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری

در ادامه جلسه شورای چهارم شهر مشهد موضوع  افزایش سرمایه سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مطرح شد که در این زمینه مصوب شد شهرداری به منظور افزایش سطح بهره‌وری، تقویت توان و ظرفیت مالی و سرمایه‌ای سازمان فرهنگی، نسبت به افزایش سرمایه این سازمان براساس گزارش توجیهی و با رعایت تشریفات اداری و قانونی، از مبلغ 30 میلیارد و پانصد میلیون ریالی به مبلغ 70 میلیارد ریال اقدام و مبلغ افزایش یافته را از حساب بستانکاری شهرداری کسر و به سرمایه اولیه سازمان منظور نماید.

 

گزارشی از حسین خندان‌دل

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *