تشکیل 91 پرونده مربوط به کالاهای تقلبی و غیربهداشتی در خراسان رضوی

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در سه ماهه نخست امسال با 11 هزار مورد بازرسی از سطح صنوف و واحدهای تولیدی، 91 پرونده با محوریت کالای تقلبی، کالاهای غیرمجاز یا فاقد حداقل های تولید و بهداشت تشکیل شد.

علی باخرد افزود: از این تعداد 84 پرونده مربوط به کالای تقلبی و هفت پرونده مربوط به عدم رعایت ضوابط بهداشتی بود.

وی اظهار کرد: وجود کالاهای تقلبی و کارگاه های زیرزمینی، تولیدکنندگان را آزار داده و امکان رقابت در بازار را از آنان می گیرد از این رو از سال گذشته، برخورد با کالاهای تقلبی و کارگاه های زیرزمینی در حوزه نظارت و بازرسی در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد: کارگاه های زیرزمینی یا کوچکی که الزامات تولید اعم از استاندارد، مواد اولیه مرغوب و در مجموع حداقل های تولید را رعایت نمی کنند، با عرضه کالای ارزان و بدون کیفیت لازم در سطح بازار قدرت رقابت را از واحدهای تولیدی مجاز و معتبر می گیرند.

وی اظهار کرد: سال گذشته نیز در مجموع 456 فقره پرونده در مورد عرضه کالای تقلبی و 51 فقره پرونده مربوط به کالاهای غیربهداشتی عمدتا در حوزه مواد غذایی در خراسان رضوی تشکیل شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: امسال با همکاری تشکلهای بخش خصوصی و نهادهای دولتی برای عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی، تلاش می شود در عرصه مقابله با کالاهای تقلبی و غیربهداشتی، اقدامات گسترده ای انجام شود.

باخرد ادامه داد: در مجموع در بهار امسال، 98 هزار مورد بازرسی در استان انجام شد که در آن هشت هزار و 108 پرونده تخلف به ارزش 106 میلیارد ریال تنظیم شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *