تسریع در تامین زیرساخت های زائر شهر رضوی

جلسه اجرایی و هماهنگی افتتاح زائر شهر رضوی با حضور معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی و معاونان آستان قدس رضوی پیرو بازدید روز گذشته از پروژه مزبور و احصاء مشکلات آن برگزار شد.
محمد حسن واحدی در این جلسه با اشاره به افتتاح قریب الوقوع فاز اول زائر شهر رضوی خواستار سرعت و دقت نظر در تامین و تکمیل زیربناها و روبناهای این پروژه عظیم شد.
وی ضمن تشکر از آستان قدس رضوی، این پروژه را گامی در راستای تقویت فرهنگ میزبانی از میهمانان حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام) دانست و افزود: رویکرد  اصلی خدمت به زائر امام رضا(علیه السلام) است و در ادامه افزود: در آینده دومین زائر شهر در سه راه فردوسی جاده مشهد قوچان احداث خواهد شد.
معاون استاندار تامین رفاه و امنیت را دو بعد مکمل هم در امور زیربنایی و روبنایی خدمت به زائر دانست که در ادامه آن ترویج و تثبیت فرهنگ رضوی با اثرگذاری در زندگی مردم خواهد بود.
استقرار پلیس انتظامی، جانمایی تابلوهای راهنما برای هدایت زائر به سمت محل اقامت،خدمات اورژانس، مخابرات، راه اندازی فروشگاه ارزاق و میوه فروشی، نانوایی سیار، ایستگاه توزیع غذای گرم برای زائران و پیوست فرهنگی این مجموعه از دیگر تصمیمات این جلسه بود.
واحدی پیش بینی های لازم برای تامین وسایل نقلیه عمومی جهت انتقال زائر به حرم مطهر را ضروری دانست که شهرداری مشهد مساعدت لازم را انجام خواهد داد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه گام موثری در اشتغال مجاوران بارگاه مطهر امام هشتم(علیه السلام) خواهد بود.
معاون استاندار با اشاره به مصوبه شورای برنامه ریزی استان گفت: یکی از سیاست های تقویت فرهنگ رضوی اعطای تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران بخش خصوصی است تا از این طریق اجرای پروژه های مربوط به حوزه زیارت را عهده دار گردند.
شایان ذکر است؛ عملیات پروژه زائرشهر رضوی از مرداد سال گذشته شروع و فاز اول آن با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی در دهه کرامت سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
لازم به ذکر است؛ در این مجموعه نحوه استقرار زائران به صورت هیئتی و خانوادگی در نظر گرفته شده است و مصداق زیارت آسان، ارزان و با کیفیت و همراه با تکریم زائر که از نکات مهم چشم انداز طرح مصوب جامع زیارت است؛ خواهد بود.
مسجد، مجموعه ورزشی، سالن چند منظوره برای همایش های فرهنگی و …، خدمات تجاری، سوغات زائر، پارکینگ، فضای سبز از جمله امکانات فراهم شده برای این مجموعه عظیم است.
گفتنی است؛ زائرانی که در این زائر شهر مستقر خواهند شد یک وعده میهمان غذای حضرت خواهند بود.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *