بیمارستان صالح‌آباد و هشت سال انتظار برای افتتاح

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت وخیم بهداشت ‌و درمان حوزه تربت‌جام گفت: این وضعیت به دلیل عملکرد ضعیف شبکه علوم‌پزشکی خراسان‌رضوی است.

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی در خصوص وضعیت بهداشت و درمان حوزه انتخابیه خود، گفت: حوزه بهداشت و درمان شهرستان‌های تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد از وضعیت نامطلوبی برخوردار است، متاسفانه بیمارستان 32 تخت خوابی بخش محروم صالح‌آباد در کنار مرز افغانستان و ترکمنستان به مدت هشت سال است که با 95 روستا و نزدیک به 50 هزار جمعیت هنوز افتتاح نشده است.

به گزارش خانه ملت، دبیر مجمع نمایندگان خراسان رضوی مجلس با انتقاد از نحوه مدیریت مدیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی، تصریح کرد: بیمارستان بخش نصرآباد نیز دارای اشکالاتی است، بیمارستان باخرز هم علیرغم اینکه افتتاح شده به لحاظ امکانات و جذب نیرو با مشکل روبه‌روست به نوعی که از نیروهای غیربومی استفاده شده است.

 

پزشکان و ترک تربت تایباد

وی افزود: بیمارستان تایباد درحد بیمارستان یک بخش هم نیست، متاسفانه تایباد با جمعیت 117هزار جمعیت بدون امکانات است، به نوعی که حدود 6 ماه است که مطالبات پزشکان پرداخت نشده لذا پزشکان در حال ترک این شهر هستند. این شهر حتی یک سونوگراف خانم هم ندارد. از این رو مردم به دلیل اعتقادات دینی برای انجام سونوگرافی به شهر دیگر و یا مشهد می‌روند.

رحیمی‌جهان‌آبادی ادامه داد:بیمارستان تربت جام و تایباد به لحاظ مدیریت و امکانات ضعیف است،این موضوعات علی رغم اینکه بارها تذکر داده شده، بدان توجهی نشده است.توانایی مدیر شبکه علوم پزشکی خراسان رضوی با توجه به حوزه گسترده بهداشت و درمان خرسان رضوی بسیار ضعیف است.

 

حقوق 100میلیونی پزشکان، عدم پرداخت دستمزد پرستاران

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: طرح تحول سلامت سبب شده یک پزشک متخصص ماهانه بیش از 100 میلیون تومان درآمد داشته باشد، در حالی که پرسنل خدماتی و پرستاران حدود 5 ماه است که حقوق عادی در حد یک و نیم میلیون را دریافت نکرده‌اند. این نحوه مدیریت سبب نارضایتی بسیار شده است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب بهداشتی شهرستان تایباد، گفت: تسویه حساب طلب نیروهای متخصص تایباد با مشهد و سبزوار نباید همزمان باشد،تایباد شهرستان مرزی است که برای نگهداشت پزشکان متخصص باید در اولویت قرار گیرد، شهر کاریز با 10 هزار جمعیت نیز از بیمارستان بزرگ با تجهیزات و امکانات بسیار دارد ؛اما تنها از یک پزشک طرف قرارداد تامین اجتماعی برای چند ساعت در روز برخوردار است.

 

بهداشت و درمان خراسان رضوی قابل تحمل نیست

رحیمی‌جهان‌آبادی گفت: بیمارستان کاریز رها شده و بخش‌های میان ولایت شهرستان تایباد نیز از وجود پزشکی برخوردارند که توانایی تزریقات هم ندارد، نسخه‌ها را نیز به جای تجویز تنها تکرار می‌کند. بنابراین وضعیت بهداشت و درمان در خراسان رضوی قابل تحمل نیست و عمده مشکل نیز به ضعف مدیریت دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی برمی‌گردد که گویا با نگاه سیاسی و جناحی انتخاب شده است.

دبیر مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که این مشکلات حل و فصل نشود، نسبت به تذکر و طرح سوال از وزیر بهداشت و درمان خواهیم پرداخت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *