برگزاری جشنواره کتابخوانی، رایحه دلنشین اندیشه ورزی در سیره رضوی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پیامی به دبیرخانه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: رایحه دلنشین توجه به مطالعه، با رویکرد ادای دین به ساحت امام رئوف(ع)، در  یکی دو سال گذشته عطر و بوی آن استشمام می شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در این پیام اظهار داشت: برگزاری جشنواره کتابخوانی، رایحه دلنشین اندیشه ورزی در سیره رضوی است
متن کامل پیام به شرح زیر است:
                                                                                               بسمه تعالی
کتاب و کتابخوانی در جامعه امروز یکی از شاخص های پیشرفت است و نگاه به آمار مطالعه در جوامع مختلف نشان دهنده تاثیر این مولفه در جایگاه توسعه کشورها است.
علی رغم تلاش های صورت گرفته در کشور، باید بپذیریم که در حوزه سرانه مطالعه وضعیت مطلوبی نداریم؛ از این رو باید با تمام توان و استفاده از همه  ظرفیت ها، در راستای ارتقاء مطالعه ورزی، کوشا باشیم.
استفاده از فرصت عظیم علاقه و ارادت مردم به ساحت قدسی امامان معصوم (علیهم السلام) و به ویژه حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه السلام) می تواند یکی از برنامه هایی باشد که باعث رشد، شکوفایی و گرایش جامعه به سمت کتابخوانی و مطالعه باشد.
برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، رایحه دلنشین توجه به مطالعه با رویکرد ادای دین به ساحت امام رئوف(ع) است که در یکی دوسال گذشته عطر و بوی آن استشمام می شود و این امیدواری را به وجود آورده که سطحی کمی و کیفی از خواندن را به منصه ظهور برساند.
برنامه ریزی این جشنواره در تفکیک شرکت به سه گروه کودک، نوجوان و بزرگسال و استفاده از ظرفیت های مکتوب و فضای مجازی و سطح شرکت کودکان از سنین پایین با ترسیم برداشت کودکانه از یک داستان امام رضایی گستره این حرکت را عظیم تر نشان داده و فرهنگ سازی امر مطالعه با گرایش به ساحت ائمه هدی ( علیهم السلام) در خور توجه است.
حضور و همراهی تمامی دستگاه ها، ارگان های دولتی و مجموعه های مردم نهاد با این امر خیر، باعث موفقیت و پیشبرد اهداف مقدس این برنامه فرهنگی است و امیدواریم در استانی که مفتخر به همسایگی با خورشید هشتم آسمان امامت و ولایت هستیم؛ پرچمدار اندیشه ورزی فرهنگ رضوی باشیم

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *