انجام نخستین عمل جراحی در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر

با حضور جراحان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، نخستین عمل جراحی در بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر با موفقیت انجام شد.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر اواخر اردیبهشت امسال با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهرک دانش و سلامت مشهد به بهره برداری رسید و مجهز به هشت اتاق عمل، بخش های اورژانس، شیمی درمانی، دیالیز صفاقی، کلینیک های عمومی داروخانه، ICU،NICU، PICU ودو بخش بستری، است.

دکتر مهران هیراد فر فوق تخصص جراحی کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی بیمارستان اکبر گفت: بسیاری از آرزوهایی که اعضای هیات علمی گروه کودکان برای ارائه خدمت مناسب به کودکان داشتند با بهره برداری از این بیمارستان در حال محقق شدن است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نوع خدمت در بیمارستان اکبر همانند بیمارستان دکتر شیخ و در بخش های اورولوژی کودکان، مغز و اعصاب کودکان و جراحی کودکان ارائه می شود خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار مناسب این مرکز به طور حتم حیطه خدمات، بسیار وسیع تر خواهد شد.

دکتر هیرادفر ایجاد ارتوپدی کودکان، قلب باز کودکان و تمامی شاخه‌های جراحی کودکان را از مهم‌ترین برنامه های پیش روی این مرکز عنوان کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر مشهد مقدس مرکز تروما اختصاصی کودکان ندارد و بیماران در این زمینه در بیمارستان های حوادث بزرگسالان پذیرش می شوند خاطر نشان کرد: با توجه به بخش های مراقبت ویژه ccu , nicu، امیدواریم این خدمت نیز به زودی در بیمارستان اکبر راه اندازی شود.

وی افزود:  ایجاد بخش‌های سوختگی اطفال نیز از دیگر برنامه‌های این مرکز به شمار می‌رود. بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر ۲۷ اردیبهشت با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید. بیمارستان اکبر در  ۲۲ هزار متر زیر بنا، شش طبقه و با سازه بتونی ساخته شده است و از نکات مهم در ساخت این بیمارستان؛ استفاده از تجربه ساخت بیمارستان های قدیمی شهر مشهد و برآورد کردن توسعه ۵۰ ساله بیمارستان است؛ که از هم اکنون زمینی در مجاورت بیمارستان جهت توسعه آن برای ۵۰ سال آینده دیده شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *