انتظار برخورد با توهین کنندگان به رییس جمهور

روز قدس روز اسلام است. این جمله امام خمینی(ره) ‌است که هر‌ساله در روز قدس بیان می‌شود، اما چه اتفاقی رخ می‌دهد که در روز قدس که روزی ملی است و تمام جریان‌های سیاسی اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و… در راستای هدفی واحد به راهپیمایی می‌آیند، عده‌ای افراد معلوم‌الحال در اقدامی توهین‌آمیز گرد رئیس‌جمهور جمع شده و شروع به اهانت به منتخب ملت می‌کنند. نمی‌توان این قبیل حرکات را در هیچ‌کجای فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی یافت. از این رو این سوال به اذهان متبادر می‌شود که آیا این حرکات خودسرانه است یا سازماندهی‌شده؟ در این راستا باید منتظر موضع گیری نهادهای مسئول و ذی‌ربط باشیم که پاسخ دهند مجازات توهین‌کنندگان به شخص دوم کشور چیست و مسببان آن چه کسانی هستند و قانون چه رفتاری با آنها خواهد داشت؟ برای بررسی ابعاد و زوایای اهانت به رئیس‌جمهور در روز قدس و چرایی آن با «مصطفی درایتی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب خراسانی و «ابوالفضل انتظاری» نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی گفت‌وگو کردیم. همچنین اظهار نظر بنیادی، نماینده اصلاح طلب کاشمر با ایسنا، پیرامون این موضوع را ذکر کردیم.

مصطفی درایتی در این رابطه گفت: گاهی اوقات در مراسم ملی حرکت‌ها و تخلفاتی از سوی عده‌ای انجام می‌گرفته که جایگاه مراسم روز قدس را خدشه‌دار کنند. این‌گونه نبوده که افرادی که این حرکت‌ها را انجام می‌دهند پنهان باشند. این افراد نه تنها پنهان نیستند، بلکه قابل رصد و پیگیری هستند.

مشاور رییس دولت اصلاحات افزود: سوء‌استفاده کردن از تجمعات فقط به مرور زمان اهمیت و جایگاه چنین مراسمی‌را تحت تاثیر قرار می‌دهد و انتظار ملی بودن یک تجمع این‌چنینی را به مرور کمرنگ خواهد کرد. مثل اینکه عده‌ای قرار دارند کار ملی غرورآمیزی را که در این کشور انجام شده با حرکات بچه‌گانه خودشان زیر سوال ببرند و نگذارند اهمیت آن در ایران و جهان باقی بماند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با بیان اینکه: این رفتار طبیعتا درست نیست و این افراد بیشتر خود را به جریان‌هایی منسوب می‌کنند، تصریح کرد: باید تکلیف انتساب این افراد به این جریان‌ها مشخص شود تا اگر حرکت آنها درست است که مشخص شود و اگر غلط است از آن جلوگیری شود.

این فعال اصلاح طلب خراسانی خاطر نشان کرد: چنین رفتارهایی که در آن توهین به مقامات صورت می‌گیرد، حد معینی ندارد و ممکن است برای هر شخصیتی چنین رفتارهایی رخ دهد که ابدا برای جامعه خوب نیست. توهین به رئیس‌جمهور منتخب با هیچ ‌معیاری همخوانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه این افراد که اغلب شناخته‌شده هستند، گفت: از مدت‌ها قبل هر کاری را که می‌خواستند انجام می‌دادند و این اختیار در کارها از احساس آرامشی بود که در برخورد با خود داشته و دارند. اهانت‌کنندگان به رئیس‌جمهور افرادی نیستند که بدون فرمان به چنین اقداماتی مبادرت ورزند. این افراد هم مکان، هم نوع رفتار و هم شکل سازماندهی‌شان مشخص است.

درایتی ادامه داد: در این راستا دستگاه‌های مسئول باید اقدامات لازم را انجام دهند. هیچ‌کار خودسری در این کشور صورت نمی‌گیرد و این‌گونه افراد از جایی هدایت می‌شوند که برخورد با آنها نیز کاری ندارد. این مسائل مکرر اتفاق می‌افتد و کسی هم پاسخگو نیست.

مشاور امور روحانیون دولت اصلاحات یادآور شد: بر این اساس تردیدی نیست که آنچه اتفاق می‌افتد، از جایی سازماندهی می‌شود که با دولت منتخب ملت مشکل دارد و با ایجاد فضاهای این‌چنینی سعی در انتقامجویی از دولت دارد. انتظار این است که یا اسم ملی بودن را از این‌گونه مراسمات بردارند که تکلیف همه مشخص باشد چه کسانی در این روز حاضر خواهند بود، یا اگر بنا است کار ملی انجام شود اجازه چنین رفتارهایی در روز‌های ملی داده نشود.

 

برخورد با توهین‌کنندگان به رئیس جمهور انتظار مردم و مجلس از قوه قضائیه

یک عضو فراکسیون امید ضمن محکوم کردن حواشی به وجود آمده در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: برخورد جدی با توهین کنندگان به رئیس جمهور انتظار مردم و نمایندگان مجلس از قوه قضائیه است.
بهروز بنیادی با بیان اینکه توهین به مقامات کشوری در ادوار مختلف وجود داشته است، افزود: متأسفانه همیشه عده‌ای هستند که بعد از انتخابات در تلاش هستند تا شیرینی حماسه و پیروزی ملت را به کام مردم تلخ ‌کنند.
وی با اشاره به اینکه این مسیر از گذشته تا حال ادامه داشته و دارد، گفت: وظیفه اصلی نهادهای پیشگیری از جمله قوه قضائیه این است تا با این افراد که رابطین و سرتیم‌های آن‌ها مشخص هستند به صورت جدی برخورد کنند.
بنیادی با اعلام اینکه بدون شک نظام جمهوری اسلامی این قدرت را دارد که به راحتی این افراد خودسر را شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی داشته باشد، توهین‌های این افراد به رئیس‌جمهور را در راستای تخریب آرای مردم دانست و اظهار کرد: آن‌ها امروز فقط به دکتر روحانی یا اشخاص دیگر توهین نکردند بلکه این افراد خودسر با مردم لجاجت داشته و اصل نظام را قبول ندارند.
وی با اشاره به اینکه از مبادی ذیربط و ذی‌صلاح انتظار می‌رود به سرعت اتفاقاتی که در روز قدس اتفاق افتاد را رسیدگی کرده و گزارش آن را به مردم ابلاغ کنند،  افزود: طبق ماده 609 قانون مجازات اسلامی هرگونه توهین به مقامات رسمی محکوم بوده و مجازت آن مشخص است.
این عضو فراکسیون امید با اعلام اینکه این افراد دلسوز مردم نبوده و به دنبال پیشرفت کشور نیستند، اظهار کرد: این افراد تنها آمده‌اند تا مسیری که دولت تدبیر کرده و مجلس شورای اسلامی برنامه ششم را مشخص و در مسیر درست قرار داده‌اند از مسیر اصلی خود منحرف کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی این حق را دارند که در تمامی مسائل اظهار نظر کرده و ورود پیدا کنند، بیان کرد: بدون شک در اولین جلسه علنی مجلس در این خصوص بحث خواهد شد.

 

با این اقدامات خوراک رسانه‌ای به معاندان نظام می‌دهند

نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی با اشاره به شعار علیه رئیس جمهور در روز قدس گفت: با توجه به پلاکارد‌هایی که در نقد بعضی از مسائل داخلی در دست برخی از راهپیمایان مشاهده و شعارهایی که مطرح می‌شد ، باید نسبت به این حرکت و رفتار و شعارها بسیار بدبین بود و هشدار داد که در روزی که ما نیازمند به وحدت و انسجام هستیم، چگونه عده‌ای می‌توانند خوراک برای رسانه‌های معاند نظام فراهم کنند؟

ابوالفضل انتظاری در گفت‌وگو با اتفاقیه، با اشاره به برخی حواشی به وجود آمده در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: هر ساله در این روز امت مسلمان و آزادی‌خواهان جهان به خیابان‌ها می‌آیند تا آزادی قدس اولین قبله‌گاه مسلمانان را فریاد کنند. وی با اشاره به اینکه بر اساس فیلم‌ها، عکس‌ها و گزارشات منتشر شده در رسانه‌های گروهی، عده‌ی قلیلی با مشاهده‌ی مدیران ارشد اجرایی و قانون‌گذاری کشور شعارهای انحرافی سر دادند، افزود: این افراد سوژه‌ای برای رسانه‌های بیگانه و افراد ضد انقلاب داخلی و خارجی فراهم کردند. نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خراسان رضوی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درگذشته نسبت به اینگونه رفتارها و حرکت‌های تند که به نام انقلاب و اسلام انجام می‌گیرد، هشدار داده بودند، افزود: بی‌شک بر برخی از سیاست‌ها و اقدامات اجرایی و رفتاری مسئولان ایرادهایی وجود دارد اما ساحت مناسبت‌های ملی، دینی و مهم بین المللی و منطقه‌ای کشور باید از این دست حواشی کاملاً دور بماند. وی تاکید کرد: برای اینکه مباحث مهم، استراتژیک و راهبردی نظام تحت‌الشعاع اینگونه حرکات و شعارهای انحرافی قرار نگیرد، بر دستگاه‌ها و مجموعه‌های مربوط لازم است که با سازمان دهندگان و مشارکت‌کنندگان در چنین حرکاتی برخورد سریع، قاطع و قانونی به عمل آورند.

 

گزارشی از سیدمهرداد امیرکلالی

image_print
1 پاسخ
  1. Rastrear Celular
    Rastrear Celular گفته:

    O que devo fazer se tiver dúvidas sobre meu parceiro, como monitorar o telefone celular do parceiro? Com a popularidade dos telefones inteligentes, agora existem maneiras mais convenientes. Por meio do software de monitoramento do telefone móvel, você pode tirar fotos remotamente, monitorar, gravar, fazer capturas de tela em tempo real, voz em tempo real e visualizar telas do telefone móvel.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *