آموزش مهارت‌های فنی به معتادان بهبود یافته در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: 360 نفر از معتادان بهبود یافته در این استان طی 15 ماه گذشته مهارت‌ها و آموزش‌های فنی را فرا گرفتند.

افشین رحیمی به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدرگفت: توانمندسازی مهارتی این افراد با هدف فراهم شدن فرصت اشتغال آنان و کاهش احتمال بازگشت به فضای جرم و بزه به دلیل فراهم شدن زمینه فعالیت شغلی یکی از نقش‌ها و فعالیت‌های مهم سازمان آموزش فنی و حرفه ای است.

وی ادامه داد: در همین چارچوب بخشی از آموزش‌های مهارتی به‌طور خاص در حاشیه شهرها و به این حوزه اختصاص یافته است. این آموزش‌ها در زندان‌ها، کمپ‌ها و مراکز درمان اجباری نیز ارائه می‌شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: این استان و به‌طور ویژه کلانشهر مشهد با توجه به تراکم جمعیتی و حساسیت پدیده حاشیه نشینی در زمینه آموزش‌های مهارتی به معتادان بهبود یافته از اهمیت بالایی برخوردار است. این آموزش‌ها از ابتدای سال 1395 تا پایان خرداد امسال در مراکز درمان اجباری در قالب 22 هزار و 823 نفر ساعت آموزش به 153 نفر شامل 112 زن و 41 مرد انجام شده است.

وی از پخت نان سنتی، برقکاری ساختمان، نازک دوزی زنانه، پرورش زنبور عسل و کشت گلخانه به عنوان برخی از دوره‌های آموزشی اجرا شده نام برد و بیان کرد: این دوره ها بر اساس اعلام نیاز و تقاضای مسئولان مراکز نگهداری معتادان برگزار می‌شود. همچنین در این مدت در کمپهای سطح استان بالغ بر 18 هزار و 770 نفرساعت آموزش مهارتی به اجرا در آمده است. به این ترتیب طی این مدت 15 دوره آموزشی در کمپهای سطح استان برگزار شد و 207 نفر از افراد مقیم شامل 16 زن و 191 مرد از آن بهره مند شده‌اند.

وی گفت: بر این اساس 360 نفر از معتادان بهود یافته آموزش‌های مهارتی در حوزه ها و رشته های متنوع و مختلف را فرا گرفتند.

رحیمی به ارائه مشاوره و هدایت شغلی برای 60 نفر از فرزندان و خانواده زندانیان و آسیب دیدگان مواد مخدر نیز اشاره و بیان کرد: همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رابطه با آگاه‌سازی کارآموزان مراکز آموزشی نسبت به استفاده از مواد مخدر و اثرات سوء ناشی از مصرف آن با همکاری نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان بخشی دیگر از فعالیت‌های مرتبط با حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *