60 درصد حمایت‌های مالی انجمن حمایت از زندانیان از خانواده‌ها است

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان کاشمر با بیان اینکه چون سرپرست این خانواده‌ها در زندان هستند نسبت به گذشته حمایت از خانواده‌ها جدی‌تر شده است، گفت: اکنون بیش از 60 درصد حمایت‌های مالی انجمن حمایت از زندانیان از خانواده‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا میدانی در مراسم جشن گلریزان که با هدف آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد، همزمان با فرا رسیدن میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) در محل موسسه رمضان در کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه امسال همچون سنوات گذشته جشن گلریزان با جمعیت هدف خانواده های زندانیان و حمایت از آن‌ها و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می‌شود، اظهار کرد: در گذشته این جشن توسط سازمان زندان‌ها و با مشارکت انجمن حمایت از زندانیان برگزار می شد که از سال گذشته برگزاری این جشن به خود انجمن حمایت از زندانیان واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه هرچند خود زندانی که در زندان به سر می‌برد دغدغه معیشعت و بهداشت ندارد اما خانواده‌های این افراد چون سرپرست ندارند با مشکلات بسیاری مواجه هستند، اظهار کرد: همه خانواده‌ها نزد ما مساوی هستند و از همه آن‌ها باید حمایت شود.

میدانی با اعلام اینکه امسال مقرر شد قبل از برگزاری جشن جلسه ای با حضور خیرین و کسانی که می توانند کمک هایی داشته باشند برگزار شود تا کمک های آنها جذب و در این جشن اسامی آنها اعلام شود، بیان کرد: امیدواریم امسال با همت همه خیرین در شهرهای کاشمر، خلیل آباد، کوهسرخ و بردسکن که زندانشان یکی هست جشن خوبی را بتوانیم در کاشمر برگزار کنیم.

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان کاشمر تصادفات، حوادث کارگری، محکومین مالی و مهریه را جز جرائم غیر عمد دانست و اظهار کرد: مجموع زندانیانی که اکنون در بند باز و بسته هستند 600 نفر بوده که مربوط به شهرهای، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ هستند.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین هر خانواده 5 نفر عائله دارد، افزود:  باید به فکر خانواده های همه زندانیان بود و از آنها حمایت جدی کرد.

دادستان کاشمر با اعلام اینکه تعداد زندانیان جرائم غیر عمد کم و عمده جرائم مربوط به مواد مخدر است، افزود: 70 درصد جرائم کسانی که در زندان به سر می برند عمدی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به همان میزانی که در شهرستان کمک جمع آوری شود ستاد دیه استان برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد و کمک رسانی به خانواده ها کمک خواهد کرد، گفت: در طول سال و در جشن گلریزان سال گذشته حدود 10 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند.
میدانی با بیان اینکه در سال قبل شهرهای بردسکن و خلیل آباد خودشان به طور جداگانه جشن گلریزان را برگزار کردند، افزود: در بردسکن و خلیل آباد چون زندان ندارند طبق قانون انجمن حمایت هم نداشته و همه مراجعات زندانیان در کاشمر است.

وی با اعلام اینکه انتظار داریم مسئولان شهرهای دیگر با دعوت از خیرین و جمع‌آوری کمک ها خودشان مسئولیت حمایت از خانواده های زندانیان همان شهر را برعهده بگیرند، گفت: به رغم اینکه این شهرها در سال قبل کمکی در حمایت از زندانیان نداشتند ولی خانواده های آنها را حمایت کردیم.
دادستان کاشمر با بیان اینکه منابع ما بسیار محروم هستند، مهمترین مشکل خانواده های زندانیان را معیشت دانست و اظهار کرد: برخی خیرین می توانند مسئولیت یک خانواده را برای مدتی معین برعهده بگیرند. در این مراسم کمک های خیرین و مردم در حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری گردید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *