ورود ژل نانولیپوزومی موضعی کورکومین از امسال به بازار

رییس مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ژل نانولیپوزومی موضعی کورکومین با نام تجاری «سینانومین » که در این مرکز طراحی و ساخته شده است، امسال وارد بازار می‌شود.

دکترمحمود رضا جعفری خاطرنشان‌کرد:کورکومین اثرات ضدالتهاب، آنتی اکسیدان،آنتی میکروبیال, ضد قارچ، ضد درد و خاصیت ترمیم زخم دارد و بالقوه می‌تواند به صورت موضعی در درمان خیلی از بیماری‌ها مثل پسوریازیس، اگزما، آفتاب سوختگی، آفت دهان، التهاب لثه، زخم‌های پا، زخم‌های عفونی، سوختگی‌ها، زخم‌های جراحی و زخم دیابتیک استفاده شود و تنها مشکلی که دارد زرد کردن موضع قابل استفاده است.

وی افزود: کار تحقیقاتی تولید داروی سینانومین چهار سال به طول انجامیده و بزودی تولید صنعتی و در تابستان سال آینده رسما وارد بازار می شود. تولید نانومیسلهای حاوی سیلیمارین با نام تجاری سینالیو را در مرحله نهایی دانست و ابراز داشت: «سیلی مارین» ماده موثر در گیاه خارمریم می باشد و در درمان انواع بیماری‌های کبدی بسیار مصرف می شود.

جعفری ادامه داد: بزودی تولید و پس از تکمیل مطالعات پایداری در تابستان امسال برای اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت اقدام خواهد شد.

به دنبال درمان بیماری های قلبی و عروقی در قالب یک طرح تحقیقاتی تلاش داریم تا روند افزایش چربی خون بیماران را که در سطح بالایی قرار داشته و کم نمی شود به صورت درون وریدی با تزریق نانولیپوزوم‌ها اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: این پروژه مربوط به کار دکتری تخصصی آدکتر صاحبکار (استادیار گروه بیوتکنولوژی دانشکده پزشکی)است که دارای ثبت اختراع آمریکا نیز است که در مطالعات حیوانی هم داخل کشور و هم خارج کشور تاثیر خیلی خوبی در کاهش چربی خون داشته است.

رییس مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: حدود یک ماه قبل طرح بزرگتری جهت انجام مطالعات پایداری,سم شناسی و فارماکوتکنیکی بر روی این لیپوزوم تعریف شده است؛ که در پایان یک سال و کامل شدن نتایج تحقیقات؛ تولید صنعتی در شرایط تمیز داروی کنترل چربی را دنبال خواهیم کرد.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: این مرکز ارتباطات بسیار خوبی با مراکز تحقیقاتی داخلی و دانشگاه های خارج کشور دارد و حمایت خوبی از سوی مراکز دیگر مثل ستاد ویژه توسعه نانوفناوری ریاست جمهوری است.

وی تصریح کرد: علم نانو در حال گسترش بسیار زیادی در جهان است و در درمان بیماری های صعب العلاج و واکسیناسیون نقش زیادی دارد؛ که جهت رشد این علم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر این مرکز تحقیقات؛ گروه نانوفناوری دارویی در دانشکده دارو ایجاد شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *