هدف گذاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی در راستای رشد ۱۵ درصدی سازمان های مردم نهاد در سال جاری

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: رشد 15 درصدی کمی سازمان های مردم نهاد و رشد 5 درصدی کیفی این سازمان ها از برنامه های پیش بینی شده دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در سال جاری می باشد.

دکتر سید جواد حسینی  ظهر چهارشنبه با حضور در دفتر مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با کارکنان این دفتر دیدار و به مرور برنامه عملیاتی سالانه این دفتر پرداخت.
وی  با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: فعالیت امور اجتماعی و فرهنگی  استانداری فعالیتی حاکمیتی و فرابخشی است و هیچ سازمانی  بجز  این دفتر بر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بصورت ویژه متمرکز نیست.
حسینی با اشاره به برنامه عملیاتی سالانه تدوین شده در حوزه امور اجتماعی و فرهنگی ، افزود: هدف گذاری  کلان دفتر امور اجتماعی و فرهنگی،توسعه و بهبود فرهنگ عمومی و سرمایه های اجتماعی است که  برای تحقق این هدف 5 هدف کلی، 42 هدف عملیاتی و  85 فعالیت در سال جاری پیش بینی شده است.
وی افزود: توسعه مشارکت های نظام مند مردمی،صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، انسجام و تقویت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، انسجام فعالیت ها در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای سلامت و سطح پوشش بیمه های سلامت و اجتماعی 5 هدف کلی دفتر امور اجتماعی و  فرهنگی در راستای توسعه و بهبود فرهنگ عمومی و سرمایه های اجتماعی است.
حسینی تصریح کرد: تمام پرسنل دفتر باید وجهه همت خود را بر  انجام  فعالیت های پیش بینی شده در راستای تحقق اهداف قرار دهند.
معاون استاندار فعالیت بهتر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی را منوط به شناسایی دقیق سیاست های دولت در حوزه اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود:حوزه هایی که این سیاست ها در آن قابلیت اجرایی دارد باید شناسایی شده و هماهنگی و نظارت  جهت انجام این سیاست ها نیز  صورت گیرد.
حسینی  در ادامه گفت: در راستای تحقق اهداف، هماهنگی درون و برون سازمانی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند که در بخش درون سازمانی هماهنگی بین اجزای استانداری و همچنیین هماهنگی با فرمانداری ها مد نظر است و در بخش برون سازمانی نظارت، راهبری وارزیابی فعالیت های دستگاه های مختلف در راستای تحقق اهداف عملیاتی باید مداوم انجام گیرد.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: راه اندازی خانه تشکل های مردم نهاد، نهایی کردن نظام نامه تعامل سمن ها با دولت و عملیاتی کردن آن باید در دستور کار جدی دفتر امور اجتماعی و  فرهنگی قرار گیرد.
حسینی با اشاره به تدوین حقوق شهروندی توسط دولت تدبیر و امید گفت: تبیین  منشور حقوق شهروندی و ارائه ساز و کار عملیاتی نمودن آن  و همچنین احصای بخش هایی از حقوق شهروندی که به وظایف این دفتر مربوط می شود در  دستور کار قرار گیرد.
وی یکی از حقوق شهروندی را ارتباط مردم با دولت دانست و افزود: طرح گفتگوی 23 قشر جامعه با دولت باید نظام مند شده و هر کدام از این اقشار هسته هایی را  تشکیل داده  تا این هسته ها حلقه واسط دفتر با اقشار باشند.
معاون استاندار با اشاره به کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: مهمترین بحث در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی طرح تقسیم کار ملی با حضور 18 دستگاه موثر است که باید جلسات مستمر ماهانه با حضور این 18 دستگاه برگزار و فعالیت های این دستگاه ها مداوم رصد و پیگیری شود.
وی افزود: کاهش آسیب و ارتقای امنیت اجتماعی در سکونت گاه های غیر رسمی، عملیاتی کردن طرح پیمایش سرمایه اجتماعی دو، تغییر رویکرد جلسات شورای آموزش و پرورش از گزارش دهی به مساله یابی و پیگیری امور جوانان از طریق ستاد امور جوانان و کارگروه مشاورین جوان معاونت از  دیگر برنامه های مورد توجه جدی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی باید باشد.
حسینی در چایان با اشاره به حوزه سلامت گفت: امروزه بحث جدی در حوزه سلامت گسترش بیماری های غیر واگیردار است  و این موضوع به سبک زندگی انسان ها بر می گردد و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی از طریق کارگروه های مرتبط در دستگاه های اجرایی استان بحث سلامت را نیز به جد پیگیری نماید.

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *