نظارتی بر ایمنی در برج‌های شهر وجود ندارد

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: نظارت و کنترلی در برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه مورد بهره‌برداری شهر در خصوص رعایت مباحث ایمنی و آتش‌نشانی وجود ندارد.

خلیل‌ا… کاظمی اظهار کرد: بعد از احداث ساختمان‌های بلندمرتبه و پس از اینکه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، قانونا امکان کنترل و نظارت ویژه‌ای بر آن‌هاوجود ندارد و همین امر سبب می‌شود با وجود اینکه تاییدیه‌های لازم ایمنی در مرحله احداث ساختمان یا برجی صادر شده است، ساختمان با خطرپذیری جدی در هنگام بروز سانحه وقوع آتش‌سوزی مواجه شود.

وی در ادامه بیان کرد: علت عمده این موضوع نیز نقص در به‌روز کردن سیستم‌های اطفای حریق است که در نتیجه عدم نظارت بر ساختمان مورد بهره‌برداری شکل می‌گیرد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه هئیت امنا یا مدیر ساختمان باید اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد، عنوان کرد: ضرورت دارد پیمانکارانی بر نحوه نگهداری سیستم‌های آتش‌نشانی ساختمان‌های بلندمرتبه و برج‌ها نظارت کنند و نتیجه را به سازمان آتش‌نشانی گزارش کنند.

کاظمی خاطر نشان کرد: ضرورت دارد از طبقه هشتم به بالا در ساختمان‌های بلندمرتبه، سیستم‌های اطفای حریق لحاظ شود و مسایل ایمنی به طور کامل رعایت گردد. به این منظور ساختمان‌های بلندمرتبه بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در گروه ساختمان‌های جیم و دال قرار دارد که باید به تایید سازمان آتش‌نشانی برسد.

 

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی «شهر فردا»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *