مهر و موم 30 مکان زیرزمینی عرضه قلیان

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان‌رضوی گفت: مکان زیرزمینی عرضه قلیان نیز در ماه گذشته در این استان شناسایی و مهر و موم شدند.

سرهنگ حسین مولوی نسب در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با اشاره به ایام مبارک ماه رمضان بیان کرد: رستوران‌ها، هتلها و اماکنی که در ماه رمضان در ساعات خارج از افطار تا سحری اقدام به توزیع غذا کنند ، مهر و موم می‌شوند. با توجه به زائر پذیر بودن کلانشهر مشهد تعدادی از اماکن، دارای مجوز توزیع غذا هستند ولی باید این امر در محیط کاملا استتار شده انجام شود.

رستوران‌های بین راهی و اماکن پذیرایی واقع در مبادی ورود و خروج مسافران نظیر پایانه مسافربری ، ایستگاه راه آهن و فردوگاه نیز در ایام ماه رمضان با رعایت ضوابط خاص دایر هستند.

وی با بیان اینکه روزه خواری و استعمال دخانیات در داخل خودرو نیز در این ایام ممنوع است ، افزود: با متخلفان در چارچوب قانون برخورد می شود.

سرهنگ مولوی نسب در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برخورد با قلیان‌خانه‌های زیرزمینی گفت:30 مکان زیرزمینی عرضه قلیان نیز در ماه گذشته در این استان شناسایی و مهر و موم شدند. طرح مبارزه با عرضه قلیان در کافه های سنتی و اماکن عمومی استان از سال 94 آغاز شده و با جدیت پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه اراذل و اوباش سابقه دار در مشهد و استان تحت کنترل نیروهای انتظامی هستند ، ادامه داد : حیوان گردانی ، ایجاد آلودگی صوتی ، کشف حجاب راننده و سرنشینان و روزه خواری از مواردی است که در صورت مشاهده منجر به توقیف خودرو می شود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در ادامه این نشست با اشاره به آمار تلفات ناشی از سوانح رانندگی در استان گفت: سوانح فوتی درون شهری استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 94 به میزان 21 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ علیرضا حاجی‌زاده افزود: خراسان رضوی سال گذشته رتبه نخست کشور را در حوزه کاهش حوادث رانندگی منجر به فوت کسب کرد. همچنین در دو ماه ابتدایی سال جاری کاهش 22 درصد تصادفات فوتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اتفاق افتاد به طوری که تعداد سوانح رانندگی درون شهری منجر به فوت در دو ماه ابتدایی سال جاری 40 مورد و این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 51 مورد بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه رعایت نکردن حق تقدم در خیابان‌های اصلی علت عمده سوانح رانندگی است، یادآور شد: میانگین سنی مقصران مرد در سوانح راننگی بین 25 تا 35 سال و میانگین سنی مقصران زن نیز 18 تا 25 سال است.

وی تصریح کرد: همچنین 55 درصد حوادث رانندگی درون شهری در خراسان رضوی مربوط به برخورد خودروها با عابران پیاده و 35 درصد نیز مربوط به موتورسیکلت‌هاست.

حاجی‌زاده با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، یادآور شد: در این زمان تمهیدات ترافیکی خاصی برای تامین نظم و امنیت ترافیکی اجرا می‌شود به طوری که در شب‌های قدر، روز قدس و روز عید فطر محدودیت و ممنوعیت تردد در هسته مرکزی مشهد و اطراف حرم مطهر رضوی اعمال خواهد شد و در دیگر نقاط استان نیز در حوالی اماکن مذهبی تمهیدات ترافیکی اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: ساعت اجرای طرح زوج و فرد ترافیکی در هسته مرکزی شهر پس از پایان عید فطر از هشت صبح به هفت و از 20 به 23 افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در خصوص بخشودگی دیرکرد جرائم سال گذشته خودروها، عنوان کرد: چنانچه مالکان خودروها تا پایان آذر ماه امسال نسبت به پرداخت جرائم سال گذشته اقدام کنند مشمول بخشودگی دیرکرد جریمه می‌شوند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *