مشکل تاخیر در واردات گوشت گوسفندی

مدیر تنظیم بازار خراسان رضوی با اشاره به بروز برخی مشکلات در واردات گوشت گوسفند به استان اظهار کرد: این مشکل تا یکی دو روز آینده برطرف خواهد شد؛ با این حال توزیع مقداری گوشت گوساله در 25 واحد صنفی از امروز آغاز شده است.

جوادی با اشاره به برخی گزارشات مبنی بر گران بودن گوشت قرمز، در خصوص علت آن گفت: علت گران شدن گوشت قرمز افزایش تقاضا و کمبود عرضه است. از امروز براساس طرح در 25 واحد میزانی گوشت گرم گوساله وارداتی از سیستان و بلوچستان توزیع کرده‌ایم، اما هنوز نتوانسته‌ایم گوشت گوسفندی را وارد بازار کنیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم معرفی حدود 6 وارد کننده هنوز واردات گوشت از کشورهای افغانستان، قرقیزستان، پاکستان و… صورت نگرفته است.

جوادی با بیان اینکه کشور افغانستان به دلیل کاهش دام اجازه خروج گوشت را نمی‌دهد، عنوان کرد: در پاکستان نیز قیمت گوشت افزایش داشته است. همچنین به دلیل نبود پرواز مستقیم از کشور قزاقستان نیز این مشکل وجود دارد؛ چراکه باید ابتدا گوشت‌ها به تهران و سپس به مشهد وارد شود. این امر هزینه گوشت گرم را افزایش خواهد داد و امکان تامین به موقع از بین میرود.

مدیر تنظیم بازار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با این حال پیگیر این هستیم که از استان سیستان و بلوچستان گوشت لازم را وارد کنیم که این مساله تا یکی دو روز آینده محقق خواهد شد.

جوادی بیان کرد: با این توزیع قیمت ران کیلویی 30 هزار تومان، سردست کیلویی 28 هزار تومان و قلوه‌گاه و گوشت چرخ‌کرده کیلویی 20 هزار تومان باید باشد. در حال حاضر در بازار عرضه ران گوسفند تا کیلویی 37 هزار تومان نیز گزارش شده است.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *