مشهد بیشترین جفا را در حق آموزش و پرورش کرد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به هجمه‌هایی که اخیرا به آموزش و پرورش شده است،  گفت: در شهری همچون مشهد بیشترین جفا را در حق آموزش و پرورش کردند.

علیرضا کاظمی در همایش تجلیل از منتخبین طرح‌ها و برنامه‌های دوره آموزش ابتدایی خراسان رضوی که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان بر گزار شد، با اشاره به اینکه آموزش ابتدایی مظلوم‌ترین بخش آموزش و پرورش کشور است، گفت: یکی از مشکلات اساسی ما این است که در سطح کلان کشور آموزش و پرورش مظلوم است و مظلومیت آن را در انتخابات اخیر دیدیم، مشاهده کردیم که تلاش‌های معلمان و متولیان تعلیم و تربیت کشور را مورد هجمه بی رحمانه قرار دادند.

وی با بیان اینکه حمله ناجوانمردانه‌ای به صندوق ذخیره فرهنگیان شد، ادامه داد: ذره‌ای از اتفاقاتی که در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کردند رخ نداده است، اما امروز با تریبون‌هایی که در اختیار دارند هجمه‌های ناجوانمردانه را گفتند، به وزیر فرهیخته و پرتلاش آموزش و پرورش ناجوانمردانه حمله کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: سند 2030 را غیرمنصفانه نقد کردند و مطالبی که اصلا در مخیله این سند وجود ندارد را بیان کردند و هیچ فضای توضیح و تبیینی هم در اختیار آموزش و پرورش قرار ندادند، در شهری همچون مشهد بیشترین جفا را در حق آموزش و پرورش کردن، ما و همکارانمان چهار سال متوالی تلاش کردیم تا پنج درصد عوارضی که قانون برای آموزش و پرورش تصویب کرده است و ناجوانمردانه آن را از آموزش و پرورش گرفتند را برگردانیم، اما نتوانستیم آن‌ها را متقاعد کنیم، الحمدلله پاسخ دندان‌شکن معلمان و فرهنگیان را در انتخابات شورای شهر دیدند.

 

کاظمی با اشاره به اینکه بی توجهی به آموزش و پرورش و جامعه معلمین چیزی جز عقب‌ماندگی و پسرفت ندارد، گفت: کی می‌خواهد فاصله شعارها و عمل‌ها پایان یابد، نمی‌دانیم، ما منتظر هستیم آقای روحانی در دوره دوم دولت تدبیر و امید آموزش و پرورش را به گفتمان اول جامعه هم در حرف و هم در عمل تبدیل کند همچنین از وزیر فرهیخته آموزش و پرورش و معاون آموزش ابتدایی وزارت می‌خواهیم که آموزش و پرورش ابتدایی را به جایگاه اول آموزش و پرورش برگردانند.

29 اردیبهشت روز آزادی مشهد بود

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر، عنوان کرد: 29 اردیبهشت هم روز آزادی مشهد بود و خوشحال هستیم که مشهدی‌ها هم به ایران پیوستند زیرا اگر قرار بود که ما در اداره امور به شما بپیوندیم نمی توانستیم از شادی‌های مباح همچون موسیقی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اجرای موسیقی و سرود دانش‌آموزان در این مراسم، ادامه داد: با وجود اینکه اینجا موسیقی به شدت کوبیده شده است شاهد چنین اجراهای زیبایی هستیم، مشخص است آنچه از روح برمی‌آید را نمی توان محدود کرد.

حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در اولین نطق خود پس از انتخابات به شایستگی اولین گروهی را که تشکر کرد معلمان بودند، اگر فرهنگیان در صحنه نبودند این حماسه تکرار نمی شد. امنیت، سلامت و معیشت نیازهای اولیه است که دولت تدبیر و امید امنیت را با برجام به کشور برگرداند و در حوزه سلامت هم برنامه تحول سلامت را اجرا کرد، امیدوار هستیم در دوره دوم دولت تدبیر و امید تحول تربیت را در تمام سطوح و لایه‌های آموزش و پرورش مشاهده کنیم.

وی گفت: به خود می‌بالم که علی‌رغم کمبودهایی که وجود دارد با صدای بلند به وعده‌های توخالی و صدقه سرهایی که می‌خواستند بدهند نه گفتید و عزت نفس و منزلت خود را نشان دادیم.

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *