«ترامپ» روی صحنه تئاتر!

پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا و اعلام مواضع او، نگرانی‌هایی در افکار عمومی در ایران وارد شد. این رویداد بهانه‌ای بود تا در نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی که از آغاز امسال در مشهد برگزار می‌شود، نمایشی با عنوان پریزیدنت اجرا شود. با کارگردان و بازیگر نقش ترامپ گفت‌وگو داشتیم تا از زبان آنها بشنویم در مدت اجرا چه بازخوردهایی دیده‌اند.

کیوان صباغ کارگردان این نمایش درباره کار اخیرش گفت: از اسفند سال پیش نمایش پریزیدنت را شروع به تمرین و این نمایش را در قالب طنز خیالی اجرا کردیم. سوژه این نمایش کمدی سیاسی بود که در قالب طنز و موزیک به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: به دلیل طنز بودن نمایش این موضوع انتخاب شد. در این نمایش بخشی از سیاست‌های آمریکا نسبت به کشور خود را به تصویر کشیدیم، تصویر لحظاتی از خیالات رئیس جمهور آمریکا که شاید بارها شاهد تحریم‌ها و بد گفتن‌ها نسبت به خود و کشورمان بوده‌ایم.

صباغ تاکید کرد: کارهای من هر کدام تفاوت‌هایی با هم داشته است، کارهای تراژدی زیادی را به نمایش گذاشتیم. پریزیدنت هم یکی از کارهای متفاوت من بوده است که در قالب طنز و شاد بوده است که هجدهمین کارم است.از فروردین ماه که اکران شد تا به امروز مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. البته نمایش‌های قبلی هم پر بازدید بوده اند به دلیل سبک کاری که در پیش داشتم این نمایش هم یکی از پربازدیدترین‌ها بوده است.

وی گفت: بازخوردهای خیلی خوبی شاهد بودیم به دلیل اینکه نمایش مخاطبان زیادی را در خود جای داد.کماکان هر شب 500 الی 600 مخاطب را از آن خود می‌کند. نمایش خوب و شاد بازخوردهای خوبی هم در پی دارد.

کارگردان این نمایش در ادامه گفت: حمایت‌ها از طرف خانه هنرمندان شهرداری مشهد بوده است. نمایش تا 20 خرداد ماه با حمایت هایی که از طریق شهرداری بوده است تمدید و به اجرا در می‌آید؛ ساعت اجرای نمایش در ماه رمضان از 20 به 22 تغییر کرده است.

درپایان صحبت‌ها با علیرضا ضیاچمنی که در نقش ترامپ بازی می‌کند، گفت‌وگو داشتیم. او گفت: نمایش به نویسندگی کیوان صباغ بوده و من در نقش ترامپ رئیس جمهور آمریکا بازی کردم داستان به ترامپ و سفری خیالی ارتباط دارد که در آن ترامپ در راه رفتن به کشور افغانستان است و خواستار بازدید این کشور که به دلیل نقص فنی هواپیما سقوط می‌کند و بعد از به هوش آمدن خود را در یکی از شهرستان های اطراف مشهد می‌یابد.

وی گفت: بازی در نقش ترامپ به صورت کمدی کلامی است که تفاوت‌های زیادی با نقش‌هایی که در نمایش‌های دیگر بازی کرده‌ام داشته است، همینطور که آدم‌ها با یکدیگر تفاوت دارند نقش های یک فرد هم تفاوت‌هایی با هم دارد.

ضیا چمنی در ادامه چنین گفت: به پیشنهاد آقای حکم‌آبادی و کیوان صباغ، نمایشنامه در اختیار من قرار گرفت و نقش ترامپ را قبول کردم. ترامپ در دنیای واقعی وجود دارد و اتفاقاتی که برای او در دنیای واقعی وجود دارد، به صورت طنز در آمده تا مردم هم در پی گرفتاری‌های خود ساعتی را شاد باشند. خیلی از افراد به دلیل شناخته نشدن تئاتر و مشغله‌های خود دور از تئاتر هستند. ما خواستیم تمام افرادی که وقت خود را برای دیدن به نمایشگاه مشهد دوست داشتنی می‌گذارند تئاتر را هم تجربه کنند و لحظات شادی داشته باشند.

وی تاکید کرد: من در موقعیت بدی قرار گرفتم چون دو نمایش «اسب‌های سفید» و «پریزیدنت» با هم به اجرا در می‌آید و هر دو نمایش هم تمدید شد و این برای من سخت بود و نارضایتی من را به دنبال داشت که همزمان باید در دو کاراکتر مختلف بازی می‌کردم.

 

گزارشی از الناز پورعباس

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *