عاشقانه‌های خلاقانه با شاعر خواننده!

کامران رسول‌زاده در مراسم رونمایی از کتاب خود در مشهد گفت:  اولین مجموعهٔ شعرم با عنوان «فکر کنم باران دیشب مرا شسته /امروز «تو »ام» بهار سال نود و یک توسط انتشارات «مروارید» منتشر شد که در مدت زمان کمتر از یک سال چاپ پنجم آن به پایان رسید و هم اکنون چاپ چهاردهم آن در اختیار علاقمندان است.

رسول‌زاده افزود: شعرهای این کتاب در قالب اشعارِ سپید کوتاه با مضامین عاشقانه، اجتماعی و به زبانی ساده سروده شده است. خواندن کتاب می‌تواند ما را با جامعه آشناتر کند با خوانواده دوستی‌هایی را در بر بگیرد. کتاب‌های من بیشتر عاشقانه‌های اجتماعی است به این دلیل که زندگی بدون عشق نمی‌تواند باشد. در پاییز سال نود ودو، دومین مجموعه شعر من به بازارِ کتاب آمد. این مجموعه با عنوان «کوتاه بیا! عمرم به نیامدنت قد نمی دهد…» که تا کنون به چاپ سیزدهم رسیده است.

وی افزود: علاوه بر شعر، نمایشنامه نویسی و کارگردانی هم می‌کنم. یکی ازآثارم با عنوانِ «زنمرد» توسط انتشارات «مروارید»در مرداد ماه نود وسه به سه زبان فارسی، انگلیسی و ترکی به چاپ رسیده است. سومین مجموعه شعربا عنوان «دستورهای زبانی یک دیکتاتور عاشق» عاشقانه‌ای دیگر است که درست درشهریور همان تابستان به بازار نشر رسید و در همین مدت زمان بسیار کوتاه در کنار «زنمرد» در شاخه نمایش و سینما، در صدر پُرفروش‌ترین‌های «شهرکتاب» در شاخه شعر معاصر ایران قرار گرفت و اکنون چاپ ششم آن در بازار است .

وی ادامه داد: علاوه بر شعر و نمایشنامه، در زمینه موسیقی هم فعال هستم و اولین آلبوم موسیقی که به صورت رسمی ارائه شده «بی سرانجام» نام دارد. پس از آن در یک نظرسنجی که توسط مجله قدیمی و تخصصی «ترانه ماه» برگزار شد، به عنوان پدیده سال موسیقی پاپ از نگاه خبرنگاران، برگزیده شد.

رسول زاده افزود: هم اکنون در ایران با شرکت «اکسیر نوین» وارد قراداد شده‌ام و آلبوم «دستای نامحرم» خود را به همت این شرکت در بهمن ماه 93 وارد بازار موسیقی کشور کردم. همزمان با انتشار «دستای نامحرم»، کنسرت بزرگ خود را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار کرده و شبی خاطره‌انگیز سرشار از ترانه و موسیقی برای طرفدارانش رقم زد «مردماهی» مجموعه شعر مصور و دو زبانه‌ای است که در بهار امسال توسط انتشارات نیماژ به چاپ رسیده است و شامل گزیده‌ای از اشعار اوست که ترجمه بخش تُرکی را نیز خودش دارد.

وی ادامه داد: در فعالیت‌های بین‌المللی خود قطعه «همین امشب» را با «مورات ککیلی» خواننده محبوب ترکیه  دوئت کرده‌ام،  در عرصه بین‌المللی شعر توانستم دیپلم افتخار جشنواره شعر کشور «باکو» را در بهار 94 کسب کنم«دستم را باز بگذارید، می خواهم بنویسم آغوش» مجموعه ترانه‌هایی است و تاکنون پنج بار تجدید چاپ شده است.آخرین اثر من که اواسط اردیبهشت ۹۶ به بازار نشر رسید «نیستی و دوستت دارم، بی تو رفتارهام دچار توگانگی اند» نام دارد که مجموعه‌ای از آخرین اشعار سپیدم هستند.

وی افزود: رونمایی در تهران، قم و مشهد برگزار شد که در این سه شهر توانستم رابطه خوبی داشته باشم و دوستان دیگر هم در شهرهای دیگر برای رونمایی تدارکاتی دیده‌اند. بازخوردهایی که از طرف مخاطبان شاهد بودیم می‌توانیم بگویم بازخوردهای مثبت و خوبی بوده است و این نوع رفتارهای مخاطب به من انرژی می‌دهد.

رسول‌زاده ادامه داد: گاهی خیلی‌ها کتاب خواندن را امری ضروری نمی‌دانند در صورتی که در زندگی روزمره اگر مطالعه نباشد نشان از عقب بودن جامعه دارد. خواندن کتاب می‌تواند ما را با جامعه آشناتر کند و در خانواده به دوستی‌های بیشتر بیانجامد . حمایت‌های من هم از طریق انتشاراتی که قرار داد بسته‌ام انجام می‌شود که درصدی را از فروش به من می‌دهند. امروزه چاپ کتاب به طور عجیبی اشتباه پیش می‌رود.کتاب را فقط با هزینه‌های زیادی به چاپ می‌رسانند. این‌ها شاید به نام کتاب باشند اما برای خواننده جذابیتی ندارند.

 

گزارشی از الناز پورعباس

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *