طرح ساماندهی و ارتقای جایگاه مراکز کاریابی سطح استان در حوزه اشتغال‌آفرینی

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی از طرح ساماندهی و ارتقای جایگاه مراکز کاریابی سطح استان در حوزه اشتغال‌آفرینی خبر داد.
شکوه میرشاهی با اعلام این خبر گفت: با توجه به برنامه‌های مختلفی که در جهت کاهش نرخ بیکاری ذیل کارگروه تخصصی اشتغال استان در حال پیگیری است که می‌توان به ایجاد کمیسیون تخصصی اشتغال در فناوری اطلاعات و ارتباطات، کمیسیون تخصصی اشتغال در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، طرح اشتغال پایدار فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد.
وی افزود: ساماندهی و پررنگ کردن نقش کاریابی‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که با همکاری اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان در دست اجرا است.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در سال گذشته 74 واحد کاریابی در سطح استان فعال بوده‌اند که در مجموع 48785 نفر در این مراکز ثبت‌نام نموده‌اند و از این تعداد 17123 نفر به کار گمارده شده اند.
میرشاهی ادامه داد: همچنین 30 درصد از ثبت نام شدگان با بهره‌مندی از مشاوره‌های شغلی و کارآفرینی از سیکل افراد جویای کار خارج شده اند.
وی تصریح کرد: در قالب تسهیلات بند «و» ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه 4103 نفر از کارفرمایان توانسته‌اند مجموعاَ 10210 نفر از جویندگان کار را جذب نموده و از 56 میلیارد ریال کمک‌های دولتی بهره‌مند گردند که از این جهت خراسان رضوی بعد از تهران در رتبه دوم کشور قرار گرفته‌ است.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: علی رغم نقش فعالی که مراکز کاریابی در معرفی فرصت‌های جدید و ارائه مشاوره‌های شغلی به کارجویان می‌توانند ایفا کنند؛ به دلیل موانع و مشکلاتی که در مسیر این مراکز وجود داشته است از ظرفیت‌های آنها به خوبی استفاده نشده است.
میرشاهی افزود: لذا موضوع از طریق مبادی ذیربط در دست پیگیری و  این موانع و مشکلات احصاء شده است که درصدد رفع آنها هستیم.
وی گفت: در نخستین گام، سعی بر آن است که نماینده حوزه کاریابی در جلسات کارگروه تخصصی اشتغال استان حضور مؤثری داشته باشد و همچنین از طریق برون سپاری برخی از وظایف دستگاه‌های اجرایی به این مراکز ضمن تحقق اصل 44 قانون اساسی سرعت اجرای وظایف مرتبط با حوزه اشتغال را با همکاری دانشگاهها و مراکز فنی و حرفه ای استان افزایش دهیم.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال بخش خصوصی می‌تواند نقش مهمی ایفا نماید که مراکز کاریابی با وجود تجربیات مناسبی که در حوزه اشتغال دارند می‌توانند این مهم را به عهده گیرند و نقش پررنگ‌تری در حوزه کارآفرینی بویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ایفا نمایند.

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *