شوشتری: امیدواری به راه اندازی مجدد دوچرخه سازی قوچان

به گزارش اتفاقیه، هادی شوشتری نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران شهرستان قوچان و در پاسخ به سوال خبرنگار اتفاقیه مبنی بر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی قوچان، اظهار داشت: بر اساس قانون وقتی دوره ی قانون گذاری تمام می شود هئیت دولت لوایحی را که قبلا ارسال کرده و مجددا خواهان آن است که لوایح هم چنان در دستور کار قرار بگیرد، به استناد ماده قانون 141 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی می تواند دولت لوایح اش را بعد از پس گرفتن مجدد مورد مطالعه قرار دهد و آن دسته از لوایحی را که دولت خواهان  استفاده دوباره در دستور کار مجلس بعدی می‌باشد را تقدیم مجلس می کند.

وی موضوع تاسیس 12منطقه ویژه اقتصادی  را از جمله مواردی خواند که مجددا در دستورکار دولت قرار گرفته است و افزود: این دوازده منطقه که شامل قوچان هم می شود در حال حاضر در کمیسیون مجلس است که باید در صحن بیاید و رای گیری شود. شوشتری با تأکید بر این نکته که گرچه یک طرف برجام ایالت متحده آمریکا، روسیه ، چین و اتحادیه اروپا بوده اما این توافق طرفینی نبوده است.

 

لزوم انسجام بیشتر ستاد های دولتی در دولت دوازهم

هادی شوشتری به عنوان یکی از حامیان دولت دوازهم از تشکیل کابینه ای سخن گفت که ستادهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن متجانس باهم عمل کنند، مخصوصا ستاد اقتصادی باید از وحدت بیشتری برخوردار باشد زیرا یکی از چالش های پیش روی کشور در حوزه اقتصادی و اشتغال می باشد.

وی با تاکید بر این مطلب که برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد به مبلغ 7 میلیارد و 776 میلیون تومان اعتبار نیازمندیم، اذعان داشت:  این مبلغ باید از منابع مالی مختلف سرمایه گذاری شود تا به رشد 8 درصد که عدد شاخص و هدف گزاری می باشد دست یابیم که مستلزم استفاده از منابع داخلی و تجهیز منابع خارجی است تا بتوانیم ایجاد اشتغال و رفع بیکاری کنیم.

شوشتری با اشاره به اینکه منتقدین و موافقین دولت معتقد هستند که متوسط سن کابینه دولت یازدهم سن پیری بوده است، خبرداد : بنای دولت دوازهم بر این است که با ترکیب جدیدی روی کار بیاید.

 

راه اندازی مجدد کارخانه دوچرخه سازی با وجود بدهی 30 میلیاردی

هادی شوشتری ضمن اشاره به مشکلات کارخانه دوچرخه سازی شهرستان قوچان، یکی از علل مشکلات کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان  را مشکلات مربوط به سرمایه‌گذاری مشترک این واحد در کشور ونزوئلا دانست و عنوان کرد: شاید مشکل اصلی این واحد مربوط به مسائل پیش آمده برای مدیریت این واحد در حوزه دیگری  است.

شوشتری با عنوان این مطلب که بیش از 98 درصد سهام این کارخانه مربوط به مدیرعاملی است که مالک این واحد صنعتی است، افزود: با توجه به اینکه مدیرعامل این واحد مالک بیش از 98 درصد سهام این کارخانه است و این موضوع نیز سبب پیچیدگی موضوع شده، ضمن اینکه ایشان نیز به دلیل مشکلات پیش آمده مدت سه سال است که نتوانسته به واحد خود سر بزند. وی هم چنین در ادامه از بحث پرداخت تسهیلات به این واحد در جهت رونق گرفتن دوباره این واحد صنعتی و جلوگیری از تعطیلی و بیکار شدن کارگران و در قالب تسهیلات خبرداد و خاطر نشان کرد: که این تسهیلات معادل ارزی جهت واردات قطعات تولیدی بوده و بخشی نیز به درخواست مسئولان شهرستان جهت پرداخت حقوق کارگران به صورت ریالی پرداخت شده است.

نماینده قوچان و فاروج با بیان اینکه امیدواری در بحث راه‌اندازی مجدد کارخانه دوچرخه سازی قوچان هنوز وجود دارد،  اظهار داشت: در حال حاضر مجموع بدهی این کارخانه طبق ارزیابی بانک عامل در حدود 30 میلیارد تومان است که در همین حدود نیز قطعه در انبار موجود دارد بنابراین با در نظر گرفتن نبود مشکل در بازاریابی و امکان  تامین مالی امیدواری در رونق دوباره آن وجود دارد.

شوشتری با اشاره به این موضوع که در حال حاضر عده‌ای از روی احساس بحث مصادره این کارخانه را مطرح می‌کنند، گفت: این کار عملاٌ به دلیل مالکیت 98 درصدی مدیریت امکان پذیر نیست؛ همچنین رضایت مدیریت به فروش این واحد وجود دارد اما خریدار مناسبی تاکنون پیدا نشده و باید از راه‌های دیگر موضوع پیگیری شود.

وی در انتها تاکید کرد: در همین راستا اخیرا در حال رایزنی و مذاکرتی  با شرکت هلدینگ تامین اجتماعی در رفع مشکلات و رونق دوباره این واحد صنعتی هستیم و هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

 

گزارشی از مطهره جنتی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *