سال اقتصاد مقاومتی و حمایت بانکی از واحدهای صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی حمایت مالی از واحدهای صنعتی را در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مسئله ای حیاتی برشمرد.

مسعود مهدی زاده مقدم در نشست مشترک با رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان خراسان رضوی در خصوص حمایت های بانکی از واحدهای صنعتی گفت:با اجرای قانون رفع موانع تولید بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه به شبکه بانکی، شرکتها و واحدهای کوچک و متوسط تولیدی،صنعتی،کشاورزی و خدماتی را از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای بهره مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی کرد.

وی همچنین در خصوص دیگر اقدامات حمایتی دولت از موافقت سازمان تامین اجتماعی برای تعویق یکساله تسویه بدهی تامین اجتماعی واحدهای تولیدی و اقتصادی کوچک و متوسط برای بدهی های زیر یک میلیارد تومان به مدت یکسال خبر داد.

مهدی زاده با بیان اینکه با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور نیز مقررشد بدهی مالیاتی این واحدها مانع از دریافت تسهیلات آن ها نشود.خاطر نشان کرد:پس از تصویب صلاحیت دریافت تسهیلات برای واحدهای کوچک و متوسط توسط کارگروه رفع موانع تولید،بانکها موظف به پرداخت تسهیلات هستند و دیگر نیازی به ارزیابی از سوی بانک ها نیست.

وی بیان داشت:یکی از افتخارات ما ایجاد تعامل سازنده بین بانک ها و واحدهای تولیدی بوده به نحوی که بسیاری از واحدهای صنعتی در مراحل ابتدایی جانشینی ،مجددا با تمهیداتی به صاحبان آنها به شرایط واگذار گردیده است.

در ادامه حسن مونسان رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان خراسان رضوی، به معرفی و شرح سیاست های بانک ملی پرداخته و حمایت این بانک را از واحدهای صنعتی اعلام داشت.

مونسان در خصوص سرفصل حمایت های مالی این بانک از واحدهای صنعتی همچون تامین منابع  مالی در قالب سرمایه در گردش کمک به کنسرسیوم های صادراتی،حمایت از شرکت های خدمات فنی  و مهندسی،حمایت از واحدهای صنعتی صادراتگرا و ارائه تسهیلات در تکمیل طرح های نیمه تمام اعلام آمادگی کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *