راه‌اندازی اولین مجمع خیرین حمایت از تولید واکسن در کشور

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اولین مجمع خیرین در حوزه تولید واکسن را طی دو هفته آینده راه‌اندازی خواهیم کرد که می‌تواند اقدام بسیار مؤثری در کشور باشد.

دکتر سید محمدهادی ایازی گفت: عمده کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی در حوزه درمان متمرکز بر ساخت درمانگاه، بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی بوده، اما رویکرد ما در وزارت بهداشت ورود خیرین به سه حوزه پیشگیری، آموزش و پژوهش است.

وی افزود: در حوزه فعالیت‌های پژوهشی خوشبختانه خیریه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بسیاری ورود یافته‌اند، اما باور ما این است که حمایت‌های مردمی متناسب با نیازی که در این حوزه وجود دارد، نیست و امیدواریم با سازوکارهایی که طراحی می‌شود در آینده شاهد مشارکت بیشتر مردم در حوزه پژوهش باشیم.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به حمایت از پژوهش‌های مبنی بر درمان، تصریح کرد: وزارت بهداشت بخشی از منابع خود را به حمایت از پژوهش‌های مبتنی بر درمان اختصاص می‌دهد و بالغ‌بر 600 مرکز تحقیقات پژوهشی در این زمینه فعالیت دارند. دولت حمایت‌های لازم را در این زمینه به عمل می‌آورد، اما دغدغه اصلی ما مشارکت مردمی به‌صورت گسترده‌تر در این حوزه است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *