تمهید گنجایش 200 هزار نفرشب اقامت برای مسافران تابستانی مشهد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد گفت: در آستانه آغاز فصل تابستان و شروع موج نخست سفرهای تابستانی کلانشهر مشهد با تمهید 200 هزار نفرشب گنجایش اقامتی میزبان مسافران خواهد بود.

احمد دیناری افزود: نیمی از این تعداد تخت در واحدهای اقامتی رسمی شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیرها آماده شده و نیمی دیگر شامل واحدهای موقت مانند حسینه ها، مدارس و کمپها پذیرای مسافران مشهدالرضا هستند.

وی به آغاز فعالیت ستاد خدمات سفر مشهد اشاره و بیان کرد: هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی لازم این حوزه در همه مجموعه ها و دستگاه‌های مرتبط انجام شده و در این زمینه آمادگی کامل برای میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی در مشهد وجود دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد ادامه داد: موج نخست و دوم سفرها، ایام دهه کرامت، اعیاد قربان و غدیر از جمله مهمترین مناسبتهای ویژه سفر در تابستان امسال هستند که مشهد برای میزبانی از مسافران در این مناسبتها آمادگی دارد.

وی به پیش بینی افزایش پنج درصدی شمار ورود مسافر تابستانی به مشهد اشاره و بیان کرد: پیش بینی می شود این کلانشهر مذهبی تابستان امسال میزبان افزون بر 3.5 میلیون نفر مسافر باشد.

دیناری همچنین گفت: در این چارچوب گروه‌های نظارتی بر واحدها و تاسسیات گردشگری در طول تابستان فعالیت نظارتی خود را در جهت رسیدگی به پیشنهادات و شکایات مسافران دارند. تلاش می‌شود سطح کیفی و کمی خدمات به مسافران در مشهدالرضا نسبت به سال‌های گذشته افزایش مطلوبی داشته باشد.

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *