تعمیر و مرمت دبیرستان تاریخی شهید بهشتی فریمان

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان گفت: با مشارکت ادارات میراث فرهنگی و آموزش و پرورش و مدیریت دبیرستان تاریخی شهید بهشتی فریمان کار تعویض،تعمیر و مرمت در و پنجره های این اثر تاریخی که در سال 1382 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و جزئی از بافت تاریخی شهر فریمان محسوب می شود،درحال انجام است.

حسن گیاهی اظهار داشت: با مشارکت ادارات میراث فرهنگی و آموزش و پرورش و مدیریت دبیرستان تاریخی شهید بهشتی فریمان کار تعویض،تعمیر و مرمت در و پنجره‌های این اثر تاریخی که با شماره ثبت 10898 در سال 1382 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و جزئی از بافت تاریخی شهر فریمان محسوب می شود، درحال انجام است.

وی افزود: تعویض 13 در و مرمت پنجره‌های آن تقریبا  150 میلیون ریال هزینه دربرداشته که با مشارکت نهادهای مذکور تامین شده است.

گیاهی تصریح کرد: در و پنجره‌های این اثر فرهنگی که دارای 75 سال قدمت است برای اولین بار مرمت و یا تعویض می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریمان افزود: دبیرستان شهید بهشتی فریمان در سه طبقه (زیر زمین، همکف و طبقه اول) و به صورت متقارن در سال 1319 شمسی ساخته شده که شکل کلی آن هواپیمایی کوچک را تداعی می‌کند و از زیباترین بناهای بافت تاریخی و مدرنسیتی شهر فریمان است که هنوز هم به عنوان یکی از مهمترین مراکز آموزشی  شهر فریمان دانش‌آموزان بسیاری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

 

منبع: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *