«تئاتر مدرن در نظریه و عمل»

کتاب تئاتر مدرن در نظریه و عمل را به جرات باید یکی از محققانه‌ترین، شاخص‌ترین و سودمندترین کتبی دانست که در سال‌های اخیر درباره تئاتر قرن بیستم به رشته تحریر در آمده است .این کتاب از چند جهت برای خوانندگانش ارزشمند است.

نخستین ارزش آن را باید در ارائه مطالبی جدید و قابل تامل در مورد تئاتر مدرن دانست. در واقع با مطالعه این کتاب، می‌توان تصویر دقیقی از تئاتر قرن بیستم یا تئاتر مدرن به دست آورد.

نکته قابل توجه دیگر آن است که در کتاب «تئاتر مدرن در نظریه و عمل» تئاتر مدرن هم از زاویه نظری و هم از منظر اجرایی و عملی مورد توجه قرار گرفته است. در خلال بحث‌های مطرح شده در کتاب تئاتر مدرن در نظریه و عمل، خوانندگان می‌توانند به صورت موازی با نظریه پردازان، نمایشنامه نویسان، طراحان، کارگردانان و دیگر عوامل اجرایی تئاتر قرن بیستم آشنا شده و مسیر حرکت توسعه تئاتر را در بسیاری از کشورهای توسعه یافته پیگیری کنند.

تئاتر مدرن در نظریه و عمل، نگاهی است علمی و تحلیلی به مکتب‌های نمایش قرن بیستم. رئالیسم، ناتورالیسم، سمبولیسم، ناتورالیسم، ابزورد، اکسپرسیونیسم و تئاتر اپیک مکاتبی است که در این کتاب به بررسی تئوریهایش می‌پردازد و با اجراهای هر مکتب و عکس‌ها، عملیاتی و اجرای آنها را مورد مداقه قرار می‌دهد.

این کتاب‌ها را می‌توانید  از شهرکتاب مشهد تهیه کنید.

نشانی: مشهد، نبش چهارراه ابوطالب

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *