به یاد مرحوم «هاشمیان» چهره ماندگار کارآفرینی

خادم کار آفرینان در کانون کارآفرینان خراسان رضوی

قلم که چند سال قبل در یاداشتی نوشت بنگاه‌های اقتصادی نقش کندوهای زنبور عسل برای زنبوردار را در کشور ایفا می کنند .

و نوشت اگر زنبوردار بتواند ملکه‌های قوی و سالم پروش دهد و از آن‌ها مراقبت و در جهت تکثیر ملکه‌ها اقدام کند یقینا زنبورهای کارگر و سرباز و کندویی و عسل با کیفیت بهتر و بیشتری در اختیار خواهد داشت .

کشور نیز هم چون زنبوردار اگر بیش از پیش کارآفرین و بنگاه اقتصادی قوی و سالم پرورش داده و از بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان بخوبی مراقبت و محافظت و در جهت تکثیر آنها همت گمارده و احترام و جایگاه کارآفرینان را مهم بداند به افزایش کارگر و تولید و در دست گرفتن بازارها داخلی و خارجی خواهد رسید و راه را برای ورود به اقتصاد مقاومتی با بنیهٔ دفاعی قوی ایران اسلامی هموار خواهد کرد.

قلم با یادآوری آنچه در گذشته نوشته است قصد دارد از نقش و جایگاه مرحوم هاشمیان، شاه ملکه کندوی اقتصادی عظیمی بنام گلریز درخراسان رضوی بنویسد.

مرحوم هاشمیان انچنان نقشی در توسعه بنگاه اقتصادی گلریز و افزایش کارگر و تولید سالم و بدون حاشیه و دردسر برای کشور بویژه خراسان رضوی داشت، که اگر چه فوتش چشمان گریان ملکه‌ها ، کارگران ، سربازان ، مسئولین کشوری و استانی را به همراه داشته دارد ، اما کندوها و کارگران و سربازان وعسل‌های فراوانی که در بنگاه اقتصادی گلریز بیادگار مانده است مرحوم هاشمیان را برای همیشه در جامعه کارآفرینان و کارگران و مردم کشور بویژه خراسان رضوی زنده و پاینده نگاه خواهد داشت .

قلم که به ناتوانی وصف خوبی‌های ، مرحوم هاشمیان معترف است اضافه کرد ، مگرنه اینکه آن مرحوم در آخرین همایش تقدیر از کارآفرینان موفق و برتر استان خراسان رضوی که هاشمیان همیشه گل سرسبد اینگونه همایش‌ها بود و در نهایت نیز افتخارعنوان چهره ماندگارکار و تولید و کارآفرینی را کسب کرد.

رونمایی از دستاورد تولید جدید نانوتکس گلریز را به نمایش گذاشت ، او که در طول سال‌های کارآفرینی و تلاش خود ملکه‌های زیادی تکثیر و کندوهای اقتصادی خوبی ایجاد کرده است ،امروز در آرامستانش آسود و مطمئن و بالبخند همیشه نظاره گر تلاش ملکه‌ها کارگران و سربازان و کندوهای اقتصادی بجای مانده از سوختن شمع وجودش است .

هاشمیان می دانست انچه کاشته سال‌های سال روشن بخش زندگی انسان‌های بسیاری که روز و شب نزد پروردگار متعال دعایش می کنند خواهد بود.

با قلم همراه شدم و اضافه کردم هرگز بزرگی روح و لبان خندان و چهره باز و شوخی‌های مخصوص و جان گفتن‌های مرحوم هاشمیان را از یادم نخواهم برد، همچنان که همه کارآفرینان و کارگران و مدیران کشور بویژه خراسان رضوی از یاد نبرده و نخواهند برد.

هاشمیان شاه ملکه پر برکت و کم نظیر کندوهای اقتصادی ایران اسلامی بود که پرکردن نقشی در جامعه کار آفرینی به سادگی ممکن نیست. امید است کارآفرینان دست پرورده‌اش بتوانند ادامه دهنده راهش باشند.

 

یادداشتی از محمد حسین روشنک

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *