برقی‌سازی راه‌آهن تهران-مشهد از هفته آینده آغاز می‌شود

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از اجرای پروژه ترانزیت بین‌المللی دیتا خبر داد و گفت: برقی سازی راه‌آهن تهران-مشهد از هفته آینده آغاز می‌شود.‌

مازیار یزدانی درباره پروژه‌های برقی سازی خطوط ریلی افزود:‌ دو پروژه گرمسار-گرگان و تهران-مشهد در برنامه برقی سازی راه‌آهن قرار دارد که در طرح ۴۳۰ کیلومتری گرمسار-گرگان برای نهایی کردن پیوست‌های فنی با روس‌های به توافق رسیده‌ایم و امیدواریم به زودی این پروژه آغاز شود.

وی با بیان این‌که مبلغ قرارداد این طرح ۱.۲ میلیارد یورو است درباره  نحوه تامین منابع مالی این پروژه ‌افزود: منابع مالی این طرح از طریق فاینانس کم بهره روسیه تامین و در مدت چهار سال اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: راه‌آهن از سه سال قبل تصمیم گرفت که خطوط حومه‌ای را توسعه دهد و تا امروز ۸۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای در تهران، ‌اهواز، مشهد، ‌اصفهان و … در دست اجراست. این توسعه به ۸۰۰ کیلومتر ختم نمی‌شود و به طور قطع با توجه به مزیت‌های این خطوط با تقاضای بسیار زیادی برای سال آینده مواجه خواهیم شد.

وی با بیان این‌که ۵۰۰ کیلومتر از این خطوط مانند تهران-مشهد و تهران-قزوین امسال به بهره‌برداری می‌رسد به برنامه آغاز بازسازی و بهسازی ۲۰۰ کیلومتر خط ریلی در سال جاری اشاره کرد و افزود:‌ ۵۰ کیلومتر از این خطوط پس از ۶۰ سال در حال بازسازی در سخت‌ترین منطقه راه‌آهن یعنی محور جنوب است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *