امیدها برای حضور خراسان رضوی در سوپرلیگ بسکتبال زنده شد

سرمربی سابق تیم بسکتبال ثامن مشهد از احتمال فراهم شدن حضور اسپانسر و تی‌مداری خراسان رضوی در سوپر لیگ بسکتبال کشور خبر داد.

«مهدی صاحبیان» در خصوص شرایط بسکتبال استان و عدم حضور نماینده‌ای از خراسان رضوی در سوپرلیگ بسکتبال کشور اظهار کرد: همواره خراسان مهد پتانسیل و استعدادهای نابی مثل آفاق، ارغوان، خبازان و … بوده که در برهه‌های مختلفی توانسته‌اند عضو تیم ملی کشورمان نیز باشند.

  • چراغ بسکتبال استان رو به خاموشی است

وی افزود: واقعیت امر این است که برای معرفی استعدادهای خراسانی به بسکتبال کشور نیاز مبرمی به حضور مستمر در سوپر لیگ کشور داریم اما متاسفانه با رفتن ثامن از بسکتبال، شاهد خاموش شدن این چراغ هستیم.

صاحبیان خاطرنشان کرد: ضمن اینکه نباید فراموش کنیم بخش خصوصی وقتی برای تیم‌داری وارد می‌شود به دنبال نتیجه است و این موضوع مانع از جوانگرایی و میدان دادن به جوانان مستعد ولی بی‌تجربه می‌شود. باید بپذیریم که برای معرفی جوانان آینده‌دار بایستی ریسکش را نیز بپذیریم.

پیشکسوت بسکتبال خراسان گفت: امروز با دو آیتم منفی مواجهیم. یکی اینکه بخش خصوصی حاضر نیست به ورزش ورود کند زیرا اوضاع اقتصادی خوبی نیست، دوم اینکه حاضر نیست در پشتوانه‌سازی سهیم باشد و به دنبال نتیجه پس از حضور یکی دو ساله در ورزش است.

صاحبیان با اشاره به مذاکراتی که برای حضور اسپانسر در بسکتبال استان داشته، افزود: خوشبختانه صحبت‌های خوبی با یکی دو مجموعه اقتصادی صورت گرفته و در حال بررسی شرایط این شرکت‌ها هستیم، اگر بتوانیم در این رابطه به نتایج خوبی دست یابیم قطعا در سال آتی شاهد حضور نماینده خراسان در سوپرلیگ کشور نیز خواهیم بود.

  • تیم‌داری هیات اتفاق خوبی نیست

سرمربی سابق تیم بسکتبال ثامن در خصوص عملکرد هیات بسکتبال استان گفت: یک سری کارها مثل اعزام تیم‌ها و برگزاری مسابقات رزومه نیست و جنبه وظیفه دارد. ضمن اینکه به نظرم تیم‌داری هیات اتفاق خوبی نیست زیرا سبب می‌شود تا فکر و ذکر و منابع مالی هیات ناخودآگاه به سمت تیم کشیده شود و در نهایت هیات از انجام وظایف خود باز می‌ماند.

صاحبیان در رابطه با عملکرد دو نماینده استان در لیگ یک بسکتبال کشور گفت: اینکه دو فصل است که این دو تیم در جمع هشت تیم برتر حضور می‌یابند و کنار می‌روند، نشاندهنده ضعفی است که بایستی برای فصل آتی برطرف شود. امیدوارم این نقیصه هرچه زودتر برطرف شود زیرا با توجه به پتانسیل استان و البته قوانین لیگ یک، صعود کار سختی نیست.

وی افزود: تیم بسکتبال پارسا رابطه خوبی با باشگاه فرش مشهد دارد و از بازیکنان پایه و آینده‌دار این تیم استفاده می‌کند که خودبه‌خود زمینه‌ساز اتفاق نیکویی در رابطه با رشد استعدادها و پرورش آنان است. امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد تیمداری مستمر خراسان در سوپرلیگ شبیه به آنچه که در گرگان صورت گرفته‌است باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *