آغاز پاکسازی حاشیه کشف رود از موتور تلمبه‌های برداشت فاضلاب

معاون دادستان در اموراجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی از آغاز پاکسازی حاشیه کشف رود از موتور تلمبه‌های برداشت فاضلاب خبر داد.

قاضی محمد بخشی محبی گفت: در پی گزارشهای مردمی وبر اساس مصوبات کمیته نجات کشف رود کار جمع آوری تمامی موتور تلمبه‌های حاشیه کشف رود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به نقش ارزنده و فعال سمن ها، رسانه و خبرگزاری‌ها در خصوص معضل ایجاد شده وپیشگیری از بیماریهاوتخریب محیط زیست افزود: با افرادی که سابقه اخلال در امربهداشت و سلامت مردم را داشته اند نیز مطابق ماده ٦٨٨ و ٦٦٠ قانون مجازات اسلامی بعنوان تهدیدگران علیه بهداشت عمومی و استفاده بدون پرداخت حق انشعاب برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

معاون دادستان و عضو قضایی کمیته نجات کشف رود گفت: بار‌ها به متولیان و کشاورزانی که از فاضلاب جاری در کشف رود بطور خودسرانه برداشت داشته اند تذکر داده شده است و از این پس اقدامات جدی آغاز می‌شود.

محبی افزود: در مواردی، هر یک از متولیان مسولیت را متوجه ارگان دیگر میدانستند، اما آنچه برای حوزه دادستانی در کنار حقوق کشاورزان مهم است سلامت شهروندان بوده از این رو جلسه فوق العاده‌ای با دستور دادستانی در استانداری تشکیل شد وأعضا بالاتفاق نظر به جمع اوری تمامی موتور تلمبه‌های مستقر در کشف رود دادند.

وی گفت: بدین شکل پرونده موتور تلمبه‌ها و لوله هایی که در انتهای کشف رود خصوصا مجاورت تصفیه خانه‌های اولنگ و چرمشهر فاضلاب را به سر مزارع و سفره‌های مردم میکشیدند بسته می‌شود.

معاون دادستان در اموراجتماعی و پیشگیری از جرم دادسرای مرکز خراسان رضوی افزود:تا پایان خرداد تمامی ۷۶ کیلومتر رودخانه کشف رود از وجود این ابزارآلات با همت اب منطقه‌ای پاکسازی خواهد شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *