اجرای طرح گردشگری سالم با محوریت پیشگیری از ایدز

کارشناس مسئول پیشگیری از بیماری ایدز دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح گردشگری سالم با محور پیشگیری از انتقال ویروس اچ.آی.وی عامل بیماری ایدز در مراکز اقامتی مشهد خبر داد.

دکتر علی حسین پور افزود: این طرح با توجه به حجم بالای مسافران و زائرانی که به مشهد سفر می‌کنند در مناطق زیر پوشش مرکز بهداشت ثامن مشهد پیرامون حرم مطهر امام رضا(ع) اجرا شده است.
وی بیان کرد: در مرحله نخست اجرای این طرح تمامی کارکنان هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها در مشهد با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مطالب ارائه شده شامل آشنایی با ویروس اچ.آی.وی و راه‌های انتقال و روشهای پیشگیری از این بیماری را فرا می‌گیرند. تاکنون حدود 40 نفر از کارکنان شاغل در10 هتل مشهد آموزشهای لازم را با شرکت در دو کارگاه آموزشی توسط مربیان فراگرفته‌اند.

سالانه سه میلیون گردشگر خارجی و 25 میلیون گردشگر داخلی به مشهد سفر می کنند. گنجایش اسمی پذیرش هتلهای مشهد 50 هزار نفر است که در اوج فصل سفرها به 75 هزار نفر نیز می رسد. 214 هتل در مشهد فعالیت دارند. خراسان رضوی با 52 درصد واحدهای اقامتی دائم کشور شامل هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر در مجموع هزار واحد از این مراکز اقامتی را در خود جای داده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *