انقلاب بزرگ اقتصادی نیاز امروز است

مسئول ستاد جوانان قالیباف در خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۵ درصد از فارغ‌التحصیلان بیکار هستند. این وضعیت برای کارگر، طلبه، صنعتکار و … در همه بخش‌ها وجود دارد.

مجید عسکری اظهار داشت: آقای قالیباف قول داده‌اند که در صورت پیروزی در انتخابات، ماهانه به هر جوان بیکار و جویای کار مبلغ 2500 هزار تومان خواهند پرداخت که در قالب حق کارانه یاد شده و گامی مهم در راستای حمایت از جوانان جویای کار است.

مسئول ستاد جوانان قالیباف در خراسان رضوی ادامه داد: ایشان معتقدند در کنار جوانان، تجار و صنعتگران دست به دست هم می‌دهیم و یک انقلاب بزرگ اقتصادی را ایجاد خواهیم کرد. ما کشور جوانی داریم، دیگر کشورها حسرت این جوانان را می‌خورند ولی با این شرایط محرومیت زیادی داریم، اگر قول 5 میلیون شغل داده شده به این علت است که ریشه فقر و محرومیت در بیکاری است. هر جوان جویای کار بالای 18 سال در سامانه ملی کارانه ثبت نام خواهد کرد و تا پیدا کردن شغل مبلغی را ماهیانه به عنوان حق کارانه دریافت می‌کند.

عسکری در ادامه گفت: ایشان معتقد است مشکل اصلی بهره وری از توان جوانان شامل هر قشری همچون دانشجو، فارغ‌التحصیل و متخصص ،بیکاری است. بخشی از جوانان بیکارند، بخشی هم که سر کار هستند متناسب با رشته و تخصص و جایگاه خودشان فعال نیستند. در رشته‌های فنی که بیشترین زمینه کار را هم اتفاقاً دارد بیش از 35 درصد از فارغ‌التحصیلان بیکار هستند. این وضعیت برای کارگر، طلبه، صنعتکار و … در همه بخش‌ها وجود دارد. امروز دغدغه مردم کار و اشتغال و معیشت است. این‌هاست که باعث شده امروز در کشور دچار چالش‌های جدی مثل آسیب‌های اجتماعی شویم.

 

منبع: تسنیم

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *